כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
עדות שהגיעה למערכת

התהילים שהצילו באורח פלא: סיפור מפעים בשכונת רמות

אברך שאמר תהילים בבית כנסת בעקבות מועקה כלכלית שנחתה עליו, נתקל בחוברת של 'מחבבי שביעית'. מכאן הדרך הייתה קצרה לסיפור מפעים שמטלטל את שכונת רמות

התהילים שהצילו באורח פלא: סיפור מפעים בשכונת רמות
התהילים הצילו. אילוסטרציה צילום: David Cohen/Flash90

סיפור שאירע הבוקר מטלטל את שכונת רמות החרדית. אחד האברכים החשובים בשכונה, הנושא בתפקיד תורני, קיבל דרישת תשלום על סך 3500 ש"ח מהביטוח הלאומי. מדובר באברך עם 11 ילדים, שחי על קצבה תורנית, כאשר אשתו מביאה סכום מזערי כתוספת. יחד עם זאת, מעידים מכריו של האברך, הוא אינו לוקח חובות, ומקפיד תמיד לחיות ממה שיש לו.

כשגילה האברך את המכתב בתיבת הדואר, התקשה להמשיך בסדר יומו. מהיכן יביא את הסכום הלא פשוט עבורו, כשהמצב בבנק הוא יתרה של אפס שקלים, ואין שום הכנסה צפויה באופק?

הצטרפו למיזם השביעית המסוגל לפרנסה בשפע>>>

בצר לו נכנס לבית הכנסת הראשון שפגש בשכונה, התיישב על הספסל וקרא בדבקות עשרה פרקי תהילים. מה יש לו לעשות מעבר לכך? כשסיים, הרגיש טוב יותר, ובא לצאת מבית הכנסת להמשיך בשגרת יומו. רגע לפני שיצא החוצה, נתקל בחוברת צבעונית של ארגון 'מחבבי שביעית' ובה הצעה לרכישת קרקע לקראת שנת השמיטה כדי לקיים את המצווה לפרטיה ודקדוקיה.

בחוברת הובאו דבריהם של גדולי ישראל על כך שמי שקונה קרקע זוכה לברכת התורה של "וציוויתי את ברכתי". 'מה אני יכול להפסיד?', חשב לעצמו האברך, וקיבל החלטה לאלתר: לרכוש קרקע לשנת השמיטה.

לחצו כאן והצטרפו למיזם רכישת הקרקעות>>>
או חייגו: 072-395-2213

תיכף למחשבה מעשה, התקשר האברך למספר הטלפון של 'מחבבי שביעית' וביקש לרכוש קרקע. הוא אפילו לא היה צריך להוציא כסף מהכיס, משום שהרכישה בוצעה בהוראת קבע של חמישים שקלים לחודש, למשך עשרה חודשים. "אני מאמין באמונה שלמה שעד שהחמישים שקלים הראשונים ירדו מהבנק, כבר אזכה לברכת התורה ולהבטחת גדולי הדור", הרהר לעצמו.

לא עברו שעתיים, והוא מקבל טלפון ממספר חסוי. על הקו עורך דין: "בקשר לתביעה שהגשתם לפני שנתיים על תאונה באוטובוס השכונתי", האברך פשפש בזיכרונו, ונזכר שאכן היה משהו: אחד מילדיו נפגע לפני כשנתיים מאוטובוס במעבר חציה ונפל על הכביש. לא קרה לו שום נזק, ובכל זאת המליצו להגיש תביעה על עוגמת נפש. הוא הגיש, וכבר עברו ימים ושכח.

"אז הלשכה המשפטית שלנו החליטה שלמרות שלא היה שום נזק, אנחנו מעוניינים לתת לכם פיצוי של 4000 שקלים על עוגמת הנפש. אתה שומע?".

האברך היה בהלם. בחשבון פשוט, אחרי שהוא מוריד חמש מאות שקלים על הקרקע שעלתה לו, נשארו לו 3500 שקלים לשלם לביטוח לאומי. בחשבון מעמיק יותר: הקדוש ברוך הוא שלח לו פי שבע ממה ששילם. שנת השמיטה הכפילה לו את ההשקעה בשבע פעמים.

הוא הבטיח לפרסם את הסיפור, ושלח אותו ל'בחדרי חרדים'.

בארגון 'מחבבי שביעית' מדווחים על עשרות סיפורים שזורמים אליהם, וזאת עוד לפני שנכנסה שנת השמיטה.

אם גם אתם רוצים לזכות לברכת התורה ולהבטחת גדולי הדור, הצטרפו עוד עכשיו....

לחצו כאן והצטרפו למיזם רכישת הקרקעות>>>

או חייגו: 072-395-2213

סיפור מרתק שכונת רמות שומרי שביעית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד