ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

עם הפנים לאופוזיציה • הגר"ע למרגי: "שליח נאמן"

השר לשירותי דת יעקב מרגי מש"ס על לביתו של הגר"ע יוסף כדי להציג את הישגי משרדו • בין ההישגים: שיפור השירות של המשרד, שיפור התדמית ובניית מקוואות

עם הפנים לאופוזיציה • הגר"ע למרגי: "שליח נאמן"



אתמול (א') ביקר השר לשירותי דת יעקב מרגי במעונו של הגר"ע יוסף. השר מרגי הגיש לו חוברת צבעונית ומהודרת בה מפורטים הישגיו ופעילותו בתחום המשרד לשירותי הדת עליו הופקד בשנים האחרונות. הרב קיבל את החוברת בשמחה וברך בחום את השר מרגי על הישגיו הרבים ועל שליחותו שנעשתה בנאמנות ובמסירות וזיכה את השר מרגי בתואר "שליח נאמן".

בחוברת שהודפסה במספר עותקים מצומצם פורסמו הנקודות העיקריות בהישגי המשרד לשירותי דת: מאז כניסתו לתפקיד, פעל השר מרגי לשיפור תדמית המשרד לשירותי דת בעיני כלל אזרחי ישראל וכך נרשמה עלייה בשביעות רצון האזרחים כלפי המשרד שפורק בסוף שנת 2003 וחזר לתפקד כמשרד ממשלתי עצמאי ומקובל המקדם את שירותי הדת בתנופה לטובת האזרח.

השר מרגי חרט על דגלו את תחום שיפור השירות כעקרון מוביל ומרכזי בעבודת המשרד והמועצות הדתיות, בתוך כך הוביל המשרד תהליכים רבים בנושא זה ובמסגרתם גיבוש 3 אמנות שירות בין המועצות הדתיות לציבור, בין המשרד למועצות הדתיות ובתוך המשרד פנימה.

מאות מקוואות ובתי כנסת נבנו ושופצו ברחבי הארץ, לאור בקשות גוברות הוסתו תקציבים נוספים לפיתוח. הושג מימון לבניית בתי כנסת בשכונות וביישובים בהם לא קיים בית כנסת בעשרות מיליוני שקלים.

בנוסף אושר תקציב מיוחד לשיפוץ משרדי מועצות דתיות אשר אינם ראויים במצבם היום לקבל קהל ו-או להעניק שירות הולם.

השר מרגי השקיע תשומת מיוחדת לבחירת רבני ערים, המוקפאים למעלה מעשור, וזרז בחירתם של 8 רבני ערים כאשר פעל כל אשר לאל ידו לסייע לראשי הרשויות שדורשים הליך בחירה של רב.

בשל ביקוש של השנים האחרונות גם בקרב יישובים וקיבוצים שבעבר התנגדו להקמת עירוב, הציב השר מרגי כמדיניות מקומות אלו בעדיפות גבוהה ואכן הועברו תקציבים לצורך הקמת עירוב למקומות אלו כאשר הליכי הביצוע להקמת העירוב ומימוש התקציב פושטו.

המשרד השקיע ברכישת מסנני מים מיוחדים שהותקנו במקוואות ברחבי הארץ, כך שהמים יוחלפו רק פעם בחודש במקום פעם ביום או בשבוע, כמקובל כיום. בנוסף על פי החלטה שקיבל השר מתקיימים מגעים עם משרד התשתיות כדי לבנות פלטפורמה ירוקה שתותאם למקוואות ולאחר מכן בכל המקוואות בארץ תהיה חובה להשתמש אך ורק במערכות אנרגיה חסכוניות. מהפכה ירוקה.

במשרד לשירותי דת מציינים בסיפוק רב כי תכניות ההבראה הוכיחו את עצמן וכך לראשונה מזה כ-8 שנים המשרד אינו נזקק להעביר תקציבים מיוחדים למימון שכרם של העובדים במועצות הדתיות לקראת החג. עובדה זו מוכיחה כי שכרם של כלל עובדי המועצות הדתיות משולם בזמנו במסגרת התקציב השוטף ואין צורך יותר בתקצוב מיוחד למניעת הלנות שכר.
הגרע יוסף יעקב מרגי ש''ס שר הדתות שירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד