י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
החסידים נדהמו

הרבי ראה מודעה וצעד עשר דקות לקידוש

חסידי לעלוב וחסידי רחמסטריווקא שפשפו עיניהם כאשר ראו את הרבי מלעלוב צועד מרחק רב בשבת בבוקר לעבר 'קידוש' שנערך בבית מדרש אחר בביתר, שם שהה השבת • הסיפור המלא ב'בחדרי חרדים' 

הרבי ראה מודעה וצעד עשר דקות לקידוש
אדמו''ר מלעלוב שבת בביתר עילית צילום: ארי קופרשטוק

האדמו"ר מלעלוב שהה בשבת האחרונה פרשת כי תצא בצל חסידיו בעיר ביתר עילית, כאשר התפילות ועריכת השולחנות נערכו בבית המדרש 'היכלא דר' שמעון' של החסידות ברחוב חב"ד בעיר. 

לאחר התפילה השתתף הרבי בקידוש שנערך בבית המדרש של החסידות, לרגל עלייה לתורה לבן הרב ישכר דב בעריש קורנבליט. 

ל'בחדרי חרדים' נודע סיפור מעניין, כי בעת יציאתו של הרבי מהשמחה, הוא הבחין בלוח מודעות של בית המדרש לעלוב בהזמנה לקידוש של הרב טווערסקי מחסידי רחמסטריווקא, שמזמין את הציבור שהוא מכיר מחסידי לעלוב לקידוש לרגל הולדת בתו, בבית המדרש רחמסטריווקא, הנמצא ברחוב המגיד ממעזריטש. 

הרבי שיצא מבית המדרש שאל אם מדובר ברב טווערסקי שהוא קרוב משפחתו ונענה בחיוב, הרבי יצא ועלה את רחוב חב"ד וכשהגיע לצומת של רחוב המגיד ממעזריטש, שאל הרבי איפה זה בית הכנסת רחמסטריווקא, וענו לו שצריך לעלות את המשך הרחוב מרחק של עשר דקות הליכה, המלווים שאלו את הרבי לאן הוא הולך? הרבי השיב "יש קידוש של קרוב משפחה ויש לי הזדמנות ללכת שאני נמצא פה, אז אני הולך".  

כשנכנס הרבי לקידוש בהפתעה גמורה, חסידי רחמסטריווקא נדמהו לראות את האדמו"ר מלעלוב מגיע, החסידים מיד הוציאו את הכסא של הרבי מרחמסטריווקא והושיבו את הרבי ששתה לחיים ובירך את בעל השמחה ואמר לו: "אני לא רוצה להפריע אתה צריך לקבל את האורחים שהזמנת", וכך ישב הרבי כמה דקות ויצא.

הציבור כאמור שפשף עיניים למראה המחזה יוצא הדופן שלא מקובל, שאדמו"ר הולך לקידוש בבית כנסת אחר ובפרט מרחק הליכה של 10 דקות. 

הרבי מלעלוב קידוש ביתר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד