י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"אין לנו כסף"

מנהלי בתי החולים בהודעה דרמטית: לא נקבל חולי קורונה

ברקע גל התחלואה שמסרב להירגע, שבעה מנהלי בתי חולים ממשלתיים מודיעים שיפסיקו החל ממחר לקבל חולי קורונה ופתחו בשביתה - לאחר, שלטענתם, המדינה לא העבירה להם כסף | אחד ממנהלי בתי החולים: "שר הבריאות ניצן הורוביץ - רד ממרומך ובוא אלינו לפה" | רובם התריעו שהם על סף קריסה

מנהלי בתי החולים בהודעה דרמטית: לא נקבל חולי קורונה
פינוי חולה. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"רימו אותנו": שבעה מנהלי בתי חולים ממשלתיים מודיעים הערב (ראשון) בדרמטיות כי יפסיקו לקבל חולי קורונה ואף יפתחו בשביתה - בעקבות אי העברת הכסף שהמדינה הבטיחה להם.

מנהלי בתי החולים מעייני הישועה, הדסה, שערי צדק, לניאדו ונצרת קיימו מסיבת עיתונאים, וטענו ש-300 מיליון השקלים שהמדינה הבטיחה להם והתוספת של 55 מיליון שקלים, החל מחודש יולי, לכל חודש לא עברה אליהם. הם מתריעים שבתי החולים שלהם על סף קריסה.

"זה יום עצוב שבירושלים, נתניה, בני ברק ונצרת לא תהיה מערכת בריאות", אמר מנכ"ל בית החולים הדסה פרופ' יורם וייס. "העובדים שלנו שטיפלו באלפי חולים נפגעו וכך גם הספקים שלנו. האפשרות שלנו לתת טיפול טוב ומיטבי כמו שניתן בתל-אביב, צריך לתת אותו גם בערים האלה".

"שר הבריאות ומנכ"ל משרד הבריאות צריכים לבוא ולסייע לקיים את ההסכם הזה. יש הרבה בעיות במדינת ישראל - אבל צריך לפתור את המשבר של בתי החולים הציבוריים בישראל", הוסיף.

מנכ"ל שערי צדק פרופ' עופר מרין תקף גם הוא ואמר לעיתונאים: "מאחורי התמונה המביישת הזאת יש דבר אחד: מדינת ישראל אחרי דיונים הגיע להסכם עם בתי החולים הציבוריים והפרה אותו. במצב הנוכחי אנחנו לא יכולים להמשיך לטפל. אין לנו ציוד רפואי ואין לנו משכורות לשלם".

"לכן החל ממחר נפסיק לטפל בחולי הקורונה כי אין לנו אמצעים. בהמשך השבוע נפתח בשביתה - אין לנו ברירה", הודיע מרין וגם מנכ"ל בית החולים לניאדו הצטרף לדברים: "חתמנו על הסכמים, הכול היה ברור ומוחלט - אך שום הבטחה לא התקיימה. קראו לנו בצו 8 להתייצב למלחמה".

"את שלנו עשינו, אבל בצד השני של ההתחייבות שום דבר לא עובד - ביורוקרטיה ותירוצים. אנחנו לא יכולים לקבל יותר חולי קורונה. לאן עוד נצטרך להגיע?", תהה.

שביתה בתי חולים מושבתים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד