כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ארבעה חודשים לאסון

פינוי ספרים ורהיטים בציון הרשב"י: המתפללים תוהים ומבולבלים

מבצע הריסה במירון: פועלים החלו לפנות את ה'שטיבלאך' שעל מרפסת הכהנים, זאת לקראת מבצע ההריסה שיצא לפועל ושבמסגרתו יוסרו ויפורקו כל המבנים הבלתי חוקיים והלא בטיחותיים בהר, כחלק מהפקת הלקחים בעקבות 'אסון מירון' | צפו בתיעוד מהשטיבלאך הנעולים

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: אלי חגניאן

פועלים החלו לפנות היום (ראשון) את ה'שטיבלאך' במרפסת הכהנים שבהר מירון, סמוך למתחם ציון הרשב"י, זאת כארבעה חודשים לאחר האסון הנורא שהתרחש במתחם בל"ג בעומר האחרון, כאשר 45 מתפללים נמחצו למוות בעת היציאה ל'מדרגות המוות' ליד מתחם ההדלקה של חסידות תולדות אהרן.

אחד מ'אנשי מירון' ששוחח עם 'בחדרי חרדים', סיפר כי הפועלים והמאבטחים במקום קיבלו הוראה להוציא את כל ספרי הקודש ממרפסת הכהנים, זאת לקראת מבצע פינוי והריסה שככל הנראה, יצא מחר לפועל, ויבוצע על ידי מפקחי רשות מקרקעי ישראל.

הפינוי במירון/ צילום: נחמן שניצר

לדבריו, ההוראה הגיעה ממנכ"ל ועדת החמישה, אלי פריינד, אך לאחר מכן הספרים הוחזרו בהוראת חבר ועדת החמישה, הרב אברהם פרויליך.

כבר ביום שישי האחרון הגיעו פועלים להר מירון וסגרו את מרפסת הכהנים, לקראת ההריסה המתוכננת שככל הנראה תצא לפועל בימים הקרובים.

"במתחמים בהם מקיימות חסידויות תולדות אהרן ותולדות אברהם יצחק את מעמדי ההדלקה שלהן - כבר פירקו את כל הקראוונים והשירותים שנבנו בצורה לא חוקית", אמר ל'בחדרי חרדים' אחד הגורמים המעורה בפרטים.

המתפללים פרצו למקום ופתחו את מרפסת הכהנים לקראת שבת, אך כאמור, היום התחילו הפועלים לפנות את המתחם.

אסון מירון תשפ"א הריסה גשר הכהנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד