י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"זה היה ללא רשות"

הרבי מחה על הגוי שנכנס לצלם בטיש בליל שבת

הרבי מויז'ניץ בורו פארק שמע שצלם גוי תיעד את הטיש בליל שבת ומיהר למחות על כך במוצאי שבת, בעת מסע הקודש במעז'יבוז שבאוקראינה. "תדעו שבכלל לא ביקשנו את זה, זה לא משהו שתוכנן". האזינו להקלטה מדבריו של האדמו"ר 

הרבי מחה על הגוי שנכנס לצלם בטיש בליל שבת
הרבי מויז'ניץ בבורו פארק בתפילה בציון הבעש"ט צילום: באדיבות המצלם

רבים הם החסידים הנוסעים לאירופה לפקוד את קברי הצדיקים ונתקלים בצלמים הגויים המתעדים אותם ולאחר מכן מוכרים את התמונות בכסף. 

כך גם היה בסוף שבוע במסע של חסידי ויז'ניץ בורו פארק שיצאו לראשונה עם האדמו"ר לפקוד את קברי הצדיקים, החסידים שהו בשבת במעז'יבוז שבאוקראינה ליד ציונו של אור שבעת הימים הבעל שם טוב הקדוש. 

בליל שבת כך מתברר, נכנס צלם גוי ותיעד את הטיש של הרבי יחד עם החסידים. במוצאי שבת בעת שסעדו את סעודת מלווה מלכה, מחה הרבי על כך בפני החסידים.

"יושבים יחד בעזרת השם, והיות ואנחנו בני משפחה אחת לא צריך להזמין, אבל אזמין אתכם לחתונה בט' חשוון, בעזרת השם אצל כולם בשמחות" פתח הרבי ואמר.

בשלב זה התייחס הרבי לצלם הגוי שנכנס וצילם; "שמעתי שהיה כאן בליל שבת איזה גוי שהסתובב פה וצילם כאן תמונות, אז תדעו שבכלל לא ביקשנו את זה, זה לא משהו שתוכנן, להיפך, זה היה שלא לרצון, זה הפריע לכל יהודי, צריך להודיע כי זה לא נחת רוח, זה גרם לצער, זה היה ללא רשות, ואם רואים דבר כזה אפשר למחות על כך".

כזכור וכפי שדווח ב'בחדרי חרדים', האדמו"ר מויז'ניץ בורו פארק יצא לראשונה, עם קהל חסידיו, ל'מסע קודש' לקברי צדיקים באירופה, לקראת שמחת החתונה לבת האדמו"ר, עם החתן הרב חיים מאיר הגר, בן אחיו הרה"צ רבי ישראל, שתיערך בחודש חשוון הקרוב.

ויז'ניץ בורו פארק הבעל שם טוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד