י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המאבק האסלאמי על אפגניסטן

מטוסים צבאיים יורים טילים מונחי חום כדי להטעות את דאעש

על רקע החשש שמא מחבלים אסלאמיים תומכי דאעש ינסו להפיל מטוסים בזמן שאפגנים מנסים להימלט מאימת הטאליבן, צבא ארה"ב יורה טילים מונחי חום, בכדי להטעות את האויב אם ישגר טילים. לפחות 20 אזרחים נהרגו על ידי חמושים

מטוסים צבאיים יורים טילים מונחי חום כדי להטעות את דאעש
מטוס צבאי C 130 שהתרסק צילום: Pixabay

כוחות הטאליבן השולטים בכל נקודות הגישה לשדה התעופה הבינלאומי, לא חשודים כמי שמתכננים להפיל מטוסים צבאיים במהלך מאמצי הפינוי, מכיוון שפעולה כזו עלולה להביא להתערבות נוספת בראשות ארצות הברית באפגניסטן.

אך גורמים צבאיים אמריקאים אמרו כי הם חוששים מהתקפה אפשרית של ארגון המדינה האיסלאמית (דאעש) באפגניסטן. החשש הינו שהמחבלים עלולים להשתמש בטילים גנובים כדי להפיל מטוסי חילוץ שנושאים מאות פליטים אפגניים, כולל נשים וילדים.

לוחמי דאעש נלחמים בטאליבן בשש השנים האחרונות כשהם מנסים להשתלט על שטחים באפגניסטן, לאחר התמוטטות האימפריה שלהם בסוריה.

אפגנים בשדה התעופה בקאבול סיפרו שראו יותר מ-15 בני אדם, כולל ילדה בת שנתיים שנורו והוכו למוות על ידי הטאליבן או נרמסו למוות במהלך תגרה שפרצה, בזמן שאלפי תושבים מקומיים מנסים להימלט מהמשטר החדש. גורם בנאט"ו שדיבר בעילום שם אמר ל'רויטרס', כי לפחות 20 בני אדם נהרגו בשבעת הימים האחרונים בשדה התעופה בקאבול ובסביבתו במהלך מאמץ הפינוי. ממשרד ההגנה הבריטי נמסר כי שבעה אפגנים מתו בעת שניסו להימלט מהטאליבן.

מנגד שר הצבא הבריטי, ג'יימס האפיי, אמר כי יותר מ-1,700 בני אדם הוטסו במהלך 24 השעות האחרונות בעזרת הטאליבן, והוסיף כי החמושים סידרו אנשים בתורים נפרדים לטיסה מטעם בריטניה ומטעם ארה"ב.

עם זאת, חמושי טאליבן סביב שדה התעופה בקאבול ירו באוויר והשתמשו באלות כדי להכות את ההמונים ולגרום לאזרחים להסתדר בתורים מסודרים. כך סיפרו עדי ראיה ל'דיילי מייל' הבריטי.

דאעש טאליבן אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד