י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המשטרה חוקרת

זעזוע: ארון הקודש הופל, ספרי תורה ותשמישי קדושה נגנבו

הלם ותדהמה בקהילת חב"ד בלונג ביץ' לאור פריצה לבית הכנסת תוך גניבה וביזוי של ארון הקודש, ספר התורה ותשמישי קדושה. אחד מבני הקהילה שהגיע במוצ"ש גילה את הזוועה והזעיק את המשטרה. טליתות נפרסו על הקרקע ונרמסו בביזיון. ספרי תורה וחפצי קודש נגנבו

זעזוע: ארון הקודש הופל, ספרי תורה ותשמישי קדושה נגנבו
הפריצה לבית הכנסת צילום: באדיבות המצלם

אלמונים פרצו בשבת לבית הכנסת של חב"ד, בלונג ביץ' בניו יורק, עקרו את דלת ארון הקודש, בזזו תשמישי קדושה וגנבו ספר תורה מהמקום, המשטרה פתחה בחקירה.

בתום שבת שבה חברי הקהילה היהודית של לונג ביץ' בניו יורק, חגגו בת מצווה במרכז חב"ד, אחד מבני הקהילה הגיע לבית הכנסת בסביבות השעה 23:30 במוצאי שבת, לסיור שגרתי במקום כדי לוודא שהכל תקין, מה שנגלה לנגד עיניו, הוא סיוט של כל רב וגבאי בית כנסת.

"גיליתי שבית הכנסת המשופץ שלנו הושחת, טליתות פזורות על הרצפה, ארון הקודש שבור, מספר ספרי תורה נגנבו כששניים מונחים על הקרקע", כך סיפר חבר הקהילה לאתר 'קראון הייטס אינפו'. "רוב הכתרים היו חסרים גם כן".

כוחות משטרה הוזעקו מיד ובלשים, יחד עם 'יחידת זירת פשע' ממחוז נסאו החלו חוקרים את הגניבה. בית הכנסת עבר לאחרונה לידי בית חב"ד המקומי.

הרב אלי גודמן, שליח חב"ד, ללונג ביץ', ציין כי בסריקה שביצע באזור אחד המתפללים, הוא מצא את אחד מחפצי הכסף שנגנבו, לצד כמה ספרים שכנראה נזנחו בדרך על ידי הפורצים.

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' ניתן לראות את ארון הקודש פתוח כשחסרים בו כמה ספרי תורה וכן טליתות פרוסות על הקרקע משל היו שטיחים.

פריצה לבית כנסת חב"ד חילול ספרי תורה לונג ביץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד