ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"פגיעה אנושה במשפחות מוחלשות"

פנייה לברביבאי: להשהות את גזירת המעונות לשנה הבאה

ח"כ אזולאי מש"ס קרא לשרת הכלכלה והתעשייה לשנות את מבחני התמיכה למעונות יום כפי שהיו בשנים עברו, ולהחיל אותם רק משנת הלימודים הבאה: "מדובר בתקופה רגישה מאד, בעת שנגיף הקורונה עדיין מכה בנו, האבטלה עדיין באחוזים גבוהים מאד וקשה למצוא עבודה"

פנייה לברביבאי: להשהות את גזירת המעונות לשנה הבאה
אילוסטרציה צילום: pixabay

ח"כ ינון אזולאי מש"ס פנה הערב (ראשון) אל שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי (יש עתיד) בקריאה לשנות את מבחני התמיכה למעונות יום כפי שהיו בשנה שעברה ובשנים עברו, ולהחיל את מבחני התמיכה עם הקריטריונים החדשים, כפי שפורסמו, רק משנת הלימודים הבאה.

אזולאי פתח את מכתבו בהתייחסות להשתתפות המדינה בעלות שכר לימוד במעון או משפחתון שנה"ל תשפ"ב, והזכיר את הודעתו של שר האוצר אביגדור ליברמן על החלת מיצוי כושר השתכרות כקריטריון לזכאות סבסוד מעונות היום.

"מדובר בשינוי תנאי הזכאות לסבסוד מעונות היום" פירט אזולאי, "כך שעל מנת להיות זכאי לסבסוד ממשלתי לשכר הלימוד במעונות יום (בעלי סמל), יצטרך בן הזוג לעבוד בהיקף משרה של לפחות 24 שעות שבועיות, לאור הודעתו כאמור פניתי באותו מועד לשר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים ובקשתי ממנו שלא לקבל את המלצתו של שר האוצר ולהמשיך את התבחינים כפי שהיו נהוגים בשנים האחרונות".

אזולאי המשיך וכתב: "ביום חמישי 19.7 לאחר פניות רבות, סוף סוף, פרסמה זרוע העבודה, אשר הועברה למשרדך, את מבחני התמיכה להשתתפות המדינה בעלות שכר לימוד במעונות יום ובמשפחתונים לשנת הלימודים תשפ"ב. מצד אחד הסתיימה אי הוודאות אשר אחזה בציבור ההורים ובבעלי מעונות היום והמשפחתונים אך מאידך המתווה הנוכחי מדיר ציבור גדול מהסבסוד לו היו זכאים ויביא לפגיעה אנושה באותן משפחות ובבעלי מעונות היום והמשפחתונים".

"כידוע", ציין חבר הכנסת, "תכלית מבחני התמיכה, משך כל השנים למעט בשנת תשע"ה, הייתה ועודנה עידוד שילובן של אימהות בשוק העבודה. זאת, נוכח הפערים הקיימים עדיין בין גברים לנשים בשיעור התעסוקה וברמת השכר, כמו גם בחלוקת התפקידים במשק הבית. אך הפעם שונתה תכלית מבחני התמיכה 'לעידוד שילובם של הורים בשוק העבודה'".

"אציין כי הרישום למעונות היום הסתיים בתאריך 21/02/28 קרי, לפני כ- 6 חודשים - ההורים נרשמו על דעת התבחינים הידועים וכבר שובצו במעונות היום. לא ייתכן שלאחר שהסתיים הרישום למעונות היום, יודיע שר האוצר על כללים חדשים לקבלת דרגת סבסוד", ציין אזולאי.

לטענתו, "מדובר בהודעה קצרה מדי וציבור המשפחות שנרשם למעונות היום ואף שובץ במעונות הייעודיים הסתמכו על ההנחה. גם בעבר מבחני התמיכה שונו כפי שהובא בהחלטת ממשלה 149 מיום 13.05.2013, אך אז השינוי נקבע לשנת הלימודים הבאה ולא לנוכחית דאז. כמו כן, השינוי נעשה בצורה הדרגתית על-מנת ליתן שהות להורים לכלכל את צעדיהם בעולם התעסוקה והלימודים".

אזולאי סיים: "מדובר בתקופה רגישה מאד, בעת שנגיף הקורונה עדיין מכה בנו, האבטלה עדיין באחוזים גבוהים מאד וקשה למצוא עבודה".

"אין ספק כי מדובר בפגיעה אנושות במשפחות מוחלשות אשר יהיו מודרות מסבסוד זה. לאור זאת, אני קורא לך לשנות את מבחני התמיכה כפי שהיו בשנה שעברה ובשנים עברו ולהחיל את מבחני התמיכה כפי שפורסמו רק משנת הלימודים הבאה", לשון פניית ח"כ אזולאי.

אורנה ברביבאי ינון אזולאי גזירת המעונות סבסוד צהרונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד