כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

השר לשעבר החשוד בקניית קולות: עמיר פרץ

'ידיעות אחרונות' חשף: שר בכיר לשעבר היה מעורב לכאורה בקניית קולות בפריימריז • יחימוביץ, חשפה: מדובר בעמיר פרץ • לשכת פרץ: "מציעים ליחימוביץ להמתין עם השמחה לאיד"

עמיק פרץ. צילום: פלאש90
עמיק פרץ. צילום: פלאש90

לא רק בבית היהודי: עיתון 'ידיעות אחרונות' חושף הבוקר (ב) חשדות כבדים לשחיתות גם בפריימריז של מפלגת העבודה, כאשר לפי החשד שני ח"כים מעורבים בקניית קולות בפריימריז.

לפי הדיווח בעיתון, פוליטיקאי שכיהן בעבר בתפקיד ממלכתי כשר בכיר, וכן שרים וחברי כנסת נוספים, היו מעורבים לכאורה בתשלום לקבלני קולות, בתמורה לכך שיתמכו בהם בפריימריז. ב'ידיעות אחרונות' דווח עוד, כי עדויות חדשות המגובות ברישומי יומן כבר הועברו לחוקרי המשטרה, שפתחו בבדיקת העניין.

יו"ר המפלגה, ח"כ שלי יחימוביץ', אמרה הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי ח"כ עמיר פרץ, שערק להתנועה לפני סגירת הרשימות לכנסת ה-19, הוא השר הבכיר לשעבר. יחימוביץ' אמרה בתכנית 'נכון להבוקר' עם ניב רסקין: "לצערי הרב מאוד זה התרחש בפריימריז של מפלגת העבודה. השר הבכיר לשעבר שהוזכר בכתבה הוא עמיר פרץ, וכבר אתמול ניסחנו הודעת גינוי חריפה בשמי ובשם מזכ"ל המפלגה בה אנחנו מביעים שאט נפש מהתופעות המתוארות בכתבה. לשמחתי, חבר הכנסת שהיה מעורב בדברים לכאורה כבר אינו חבר מפלגת העבודה. המועמד הנוסף שמוזכר שם הוא גיסו סמי שושן".

לדבריה, עד הפנייה אתמול מצד 'ידיעות אחרונות' לקבלת תגובה, לא ידעה על התופעות שמוזכרות בתחקיר. "לו היה בידי בדל ראייה לדברים, הייתי מגישה מיד תלונה למשטרה", אמרה.

לפי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', במוקד הפרשה עומד פ', שהיה בעל תפקיד בכיר במטה הבחירות של אחד ממועמדי המפלגה לכנסת. הוא עבר בדיקת פוליגרף שאישרה כי עדותו, לפיה היה נוכח באירועים במהלכם הועברו כספים לקבלני קולות, בתמורה לתמיכה ב'דיל' - היא עדות אמת.

על פי עדותו, הוא נשכר לתפקיד כחודש לפני הפריימריז. לדבריו, הוא בילה עם המועמד ששכר את שירותיו ברחבי הארץ. המועמד, אגב, נותר מחוץ לרשימה לכנסת.

פ' סיפר כי בתום פגישות עם קבלני קולות הוא היה נשלח על ידי המועמד להביא פנקס צ'קים מהרכב. "במקרים רבים הייתי עד למסירת התשלום בעבור התמיכה בקלפי", סיפר פ' ל'ידיעות אחרונות'. "השר הבכיר לשעבר" - עמיר פרץ, לפי ח"כ שלי יחימוביץ' - טען פ', התלווה לאחת הפגישות, שנערכה בצומת בית קמה במהלך מבצע 'עמוד ענן'. בפגישה סוכם כי קבלני הקולות יעבירו את תמיכתם לח"כ ולמועמד שבעבורו עבד פ', ויתמכו בשאר המועמדים שנכללו ב'דיל'. בתמורה, טוען פ', מסר המועמד שעבורו עבד צ'ק בסך כמה אלפי שקלים.

פ' מציין מספר מקרים נוספים, בין היתר כאלה שהתרחשו ביום הפריימריז עצמו, ומקרה בו נפגש המועמד ששכר את פ' עם שר נוסף לשעבר. הוא העיד שגם במקרה זה שלף המועמד בתום הפגישה את פנקס הצ'קים והעביר המחאה לאותו שר לשעבר, לאחר שהבטיח לתמוך בו במרוץ לרשימה לכנסת.

בין השמות שהוזכרו כמעורבים אף הם בפגישות המדוברות - ח"כ אראל מרגלית, והשרים לשעבר סאלח טריף וראלב מג'אדלה.

בגלי צה"ל הוצגה תגובתו של ח"כ עמיר פרץ, בה נמסר מלשכתו: "מדובר באמירה חסרת אחריות של יושבת-ראש מפלגה, שאחת התכונות האופייניות לה הוא להשתתף בעלילות על בני-אדם. כל הפרטים המתוארים בכתבה לא היו ולא נבראו. אנו מציעים לחברת-הכנסת יחימוביץ להמתין מעט עם השמחה לאיד. חבר-הכנסת עמיר פרץ ידוע ביושרו ובהקפדתו על כל פרט ופרט, וגם שלי יחימוביץ ברוע המאפיין אותה לא תצליח לשנות זאת".
עמיר פרץ שלי יחימוביץ פריימריז משטרה חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד