י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הח"כ היחיד שהתייחס

פרוש על חוק הגיוס: "פגיעה בלומדי התורה"

חה"כ מאיר פרוש - חבר הכנסת החרדי שיוצא נגד חוק הגיוס שאושר בממשלה אמש: "הדרישה הנחרצת שכל לומד תורה יקבל דיחוי ללא שום תנאי כפי שהיה מאז קום המדינה ולכן כל חוק הכולל בתוכו יעדי גיוס הוא הימור מסוכן והיהדות הנאמנה תאבק על כך בכל כוחה"

פרוש על חוק הגיוס: "פגיעה בלומדי התורה"
ח"כ מאיר פרוש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חוק הגיוס שאושר אתמול (ראשון) בממשלה כשהוחלט להוריד את גיל הפטור לגיל 21 בכדי להאיץ את שילוב החרדים בתעסוקה הביא להתעלמות מוחלטת מצד חברי הכנסת החרדים, כך גם בעיתון 'יתד נאמן' אין התייחסות לחוק שעבר בממשלה, ובעיתון 'המודיע' יש דיווח יבש בעמוד הראשון ללא התייחסות.

הח"כ החרדי היחיד שהתבטא בנושא היה ח"כ מאיר שאמר בתגובה שפורסמה באוזן שמאל בעיתון 'המבשר' הבוקר, כי "ליהדות החרדית אין שום עניין בהורדת או עליית גיל הפטור, כל חוק הכולל בתוכו יעדי גיוס הוא הימור מסוכן והיהדות הנאמנה תאבק על כך בכל כוחה".

עוד אמר פרוש "אנו נחזור שוב ושוב על אותם דברים, הדרישה הנחרצת של היהדות הנאמנה היא שכל לומד תורה באשר הוא יקבל דיחוי ללא שום תנאי כפי שהיה מאז קום המדינה, ולכן כל חוק שאינו כזה, גם אם נעשים בו שינויים קוסמטיים כאלו ואחרים, לא יתקבל על ידינו ונעשה הכל בכדי למנוע את אישורו בכנסת".

"אנו שוב חוזרים לאותה מציאות שערורייתית ובלתי נתפסת: אם בחורי הישיבות יתמידו וישקדו בלימוד התורה, מה שיביא לכך ש'יעדי הגיוס' לא יתמלאו, במלא החוק יפקע לאחר מספר שנים, ומה שמוצע זה לסגור את הישיבות והכוללים חס וחלילה ? הרי זה בלתי מתקבל על הדעת.

"כזכור, לפני כשלוש שנים נדרשנו לחוק הגיוס שהציע שר הביטחון דאז ליברמן, ועפ"י הוראת מועצת גדולי התורה התנגדנו לכך נחרצות, באם ח"ו היינו נענים לכך הרי שהישיבות היו עומדים כעת בחמישים אחוז תקצוב".

"גם עתה לאחר שאושר החוק בממשלה, אנו עדיין פונים לכל מקבלי ההחלטות, זה עדיין לא מאוחר, אנא הרפו ידכם מלומדי התורה, עזבו את בני הישיבות, ואל תעזו לקדם חוק שעלול לפגוע בלומדי התורה, שהם הערובה היחידה לקיימנו כאן. היהדות החרדית המאורגנת איננה ספקית של כוח אדם לצבא, ולכן אין שום מקום לקביעת יעדים כאלו ואחרים.

"למותר לציין כי היהדות הנאמנה תעשה הכל בכדי למנוע בכנסת את המשך הליכי החקיקה, כי אין לנו זכות להמר אפילו על לומד תורה אחד שיאלץ חלילה לעזוב את תלמודו בעקבות חוק מביש ומקומם זה", סיים פרוש.

 

חוק הגיוס מאיר פרוש פטור מגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד