ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

המדריך לצבעי המתחיל

החלטתם שהגיע הזמן לרענן את המראה של הבית ולהוסיף צבע חדש לחדרים. מלאכת הצביעה יכולה להיות עצמאית לגמרי, אך כדי להבטיח אריכות ימים של העבודה שלכם חשוב לעשות את הצביעה נכון. הכנו עבורכם מדריך מפורט לצבעי המתחיל, שיעזור לכם לצבוע את הבית ולהגיע לעיצוב עליו אתם חולמים

המדריך לצבעי המתחיל
צבעים צילום: פיקסביי

איזה חומרים צריך?

צביעת בית אינה מסתכמת במריחת שכבת צבע בלבד, ישנן הכנות שצריך לעשות כדי להבטיח את עמידות הצבע ומראה נקי ומלוטש. ההכנות הללו דורשות שימוש בחומרים נוספים מלבד הצבע שכדאי להכיר. אחד מהחומרים השימושיים ביותר עבור צביעת הבית נקרא שפכטל או מג'יק בונד. המילה שפכטל מתייחסת פעמים רבות לכלי המשמש לקילוף של קירות להחלקת שטח הפנים שלהם. המג'יק בונד הידוע גם בשם שפכטל אמריקאי נועד למילוי חורים והחלקת הקיר לפני תחילת עבודת הצביעה.

חומר נוסף שאתם צריכים להכיר נקרא צבע מקשר או פריימר. זהו חומר המסייע לצבע להיקשר לקיר, כדי למנוע סדקים והתקלפויות לאורך זמן. הפריימר תורם גם לחיזוק של התשתית שעליה הצבע מונח, כך שיש כאן למעשה רווח כפול.

כמובן שתצטרכו גם אביזרים שונים כמו: רולרים, מברשות, מגש לצבע, יריעות ניילון לרצפה, מסקינטייפ לכיסוי חיבורי חשמל וסימונים. אם אתם משתמשים בשפכטל תצטרכו לרכוש גם נייר שיוף כדי שניתן יהיה לישר ולהחליק את פני השפכטל לאחר שהוא מתייבש.

אילו סוגי צבעים ישנם?

לא כל הצבעים נולדו שווים, לכול סוג יש תכונות ייחודיות המתאימות למשטחים ושימושים שונים. אחד מסוגי הצבעים הפופולריים ביותר הם הצבעים האקריליים. הסיבה להצלחה של הצבעים הללו היא שניתן לנקות אותם עם מים במקרה של כתמים ועמידותם נותרת גבוהה ביותר. כמו כן, הגוונים בצבעי אקריל איכותיים יראו בוהקים ואחידים, הודות לפולימר שאותו הצבע מכיל. תוכלו למצוא קשת צבעים נרחבת ביותר מבין הצבעים האקריליים.

עבור צביעה של משקופים, מתכות או דלתות ישנם צבעים על בסיס שמן. חשוב לשים לב כי צבעים אלה דורשים זמן ייבוש ארוך מאוד בשל השמן שבהם. הייחודיות של הצבעים הללו טמונה באיכות יוצאת הדופן שלהם, אך בכדי למרוח שתי שכבות מהצבע תיאלצו לחכות יום שלם בין שכבה לשכבה. למרבה המזל יש לכך פתרון ושמו צבעי שמן על בסיס מים. צבעים אלה מעניקים את אותם היתרונות של צבעי השמן, ללא החסרונות כמו זמן התייבשות ארוך או ריח קשה הממלא את החלל.

הצבע המומלץ ביותר לצביעת תקרות הוא צבע הסיד, המעניק כיסוי מלא בעלות נמוכה. הסיבה שהוא אינו מומלץ לצביעה על קירות היא בשל חוסר עמידותם למים והעובדה שהם נוטים להתלכלך לא מעט. אך כאשר הצבע נמצא על התקרה הוא חשוף הרבה פחות ללכלוך ולכן הוא מתאים בעיקר לאזור זה.

ישנם גם צבעים בעלי תכונות ייחודיות, למשל צבעים המונעים התפתחות של עובש, המתאימים למקומות יותר סטריליים או למקומות בעלי הצטברות לחות גבוהה כמו חדרי אמבטיה. ישנם צבעים אקולוגיים המיוצרים מחומרים טבעיים שאינם מזהמים את הסביבה או את האוויר בבית. ישנם אפילו צבעים התורמים להשמדת חיידקים. אם אינכם בטוחים באיזה צבע לבחור, מומלץ להתייעץ עם מומחה צבע שעניק לכם הכוונה.

איך צובעים?

אחרי שהכנתם את הקיר ואת הרצפה לצביעה, הגיע הזמן לגשת למלאכה אשר לשמה התכנסנו. את הצביעה מומלץ להתחיל עם מברשת, כדי לתחום את פינות הקירות ואת האזורים שסביב החלונות או המשקופים. את השטח הגדול יותר כמובן מומלץ לעשות באמצעות רולר, לצביעה מהירה וחלקה יותר. כדי שהעבודה תיראה מקצועית באמת, טקסטורת הצבע חייבת להיות אחידה בכול אזורי הקיר.

 

צבעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד