י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הרופא מברזיל הגיע במפתיע

הבחור קיבל פריחה באלול ולא רצה לצאת מהישיבה

בחור מישיבת 'יקירי' שקיבל על עצמו לא לצאת באלול מהישיבה קיבל פריחה בידו ולא הסכים לצאת לרופא | מה קרה בסוף? ואיך התגלגלה ההשגחה כשהרופא הגיע עד לחדרו בישיבה. צפו בתיעוד וידאו

הבחור קיבל פריחה באלול ולא רצה לצאת מהישיבה
המשפיע רבי מיילך והגר"י כהן ר"י יקירי צילום: שוקי לרר

סיפור מדהים של השגחה מופלאה ועל כוחה של קבלה סיפר השבוע בשיעורו המשפיע הנודע הרה"צ רבי אלימלך בידרמן שסיפר לו הגאון רבי יהודה כהן ראש ישיבת 'יקירי ירושלים'.

וכך סיפר רבי מיילך: בישיבת 'יקירי ירושלים' היה בחור שקיבל על עצמו לא לצאת בכל חודש אלול מבניין הישיבה בגלל שמירת העיניים, ופתאום שבוע אחרי תחילת הזמן החלה פריחה חזקה בידו של הבחור שלא ידע את נפשו.

הדבר נודע להוריו שביקשו ממנו ללכת לרופא ולא להזניח, אך הבחור בשלו, "קיבלתי קבלה, שמירת עיניים ולא מוכן לשמוע". ההורים מצידם אמרו לו "זה לא משחק זה יכול להתפשט זה לא בגדר של הפרת קבלה הרי אתה צריך רופא", אך ללא הועיל.

בצר להם, פנו ההורים לראש הישיבה הגאון רבי יהודה כהן שקרא לבחור לאחר תפילת שחרית והסביר לו את ההכרח שבדבר וכי הוא צריך ללכת לרופא, הבחור פרץ בבכי מר. הרב יהודה כהן שראה שהנושא נוגע בציפור נפשו בשמירת עיניים ויראת שמים, הגיב ואמר לו "בוא נחכה להמשך היום עד הצהריים ונראה מה לעשות".

אך כאן הסיפור רק מתחיל, מבלי שום קשר שבוע קודם לכן השתתף הגר"י כהן בחופה וסידר קידושין לבחור מישיבתו שם פגש אותו רופא גדול מברזיל שנכח בחופה והבחין שמשהו לא בסדר בבריאותו של ראש הישיבה.

בהמשך לכך, בדיוק באותו יום הופיע הרופא בישיבה ואמר שהוא יהיה מעוניין לבדוק את ראש הישיבה לאחר שלדבריו הוא ראה משהו לא תקין בחופה. ואכן בהיותו רופא עור הוא בדק את ראש הישיבה.

ראש הישיבה שהופתע מהגעתו הפתאומית אמר לו "כנראה שהגעת בהשגחה פרטית", רה"י המשיך לספר לרופא ההמום, "יש לי בחור עם פריחה על היד, ואודה לך אם תוכל לגשת לחדרו" הרופא ראה את הבחור ויתרה מכך, אף היה לו במקום באורח פלא את המשחות אותן צריך בשביל הפריחה.

"תראו מה זה" סיכם ר' מיילך בהשתאות, הכל בשביל קבלה אחד של בחור שמכין כיסא אחד למלך מלכי המלכים בחודש אלול וקיבל קבלה רוחנית, מי האמין שהרופא מברזיל יגיע לישיבת 'יקירי ירושלים' בשביל משהו אחר ועוד בחינם כי בסופו של דבר ראש הישיבה לא היה זקוק לו בסוף, ובדיוק היה לו את המשחה אותה צריך הבחור. תראו מה זה קבלה, סיים רבי מיילך את  הסיפור המופלא. 

הרב אלימלך בידרמן הרב יהודה כהן חודש אלול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד