י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"ההחלפה בשם - בתום לב"

לאחר השיחה הקשה עם אב הלוחם: ראש הממשלה מתנצל

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שיגר הודעה שבה התייחס לשיחה שקיים עם אביו של הלוחם הפצוע בראל חדריה שמואלי ובה הוא הטיח בו האשמות קשות. בנט התנצל על כך ששכח את שמו של החייל: "בתום לב"

לאחר השיחה הקשה עם אב הלוחם: ראש הממשלה מתנצל
נפתלי בנט צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר השיחה הקשה שקיים ראש הממשלה נפתלי בנט עם אביו של הלוחם בראל חדריה שמואלי, שנפצע קשה בגבול הרצועה, ובה האשים האב את הממשלה והעומד בראשה בהתנהלות פחדנית שמובילה לפגיעה בחיילים, בנט ממהר לשגר הודעה בה הוא מתייחס לשיחה, ומתנצל על כך שהתבלבל בשמו ל הלוחם.

"הלוחם בראל חדריה שמואלי נפצע קשה בתקרית בגבול עזה, ויחד עם כל עם ישראל אני מתפלל לרפואתו", נמסר מלשכת ראש הממשלה. בהתייחסו לשיחה הקשה עם אביו של הלוחם הפצוע בנט: "התקשרתי אתמול ליוסי, אביו של בראל, מתוך דאגה כנה לבריאותו של בראל ועל מנת לחזק את ההורים ברגע כ"כ קשה בחייהם".

בנט כותב כי "יוסי הביע בפניי כעס ותסכול טבעיים, ואני מחבק אותו ואת משפחתו". בהתייחסו לכך שהתבלבל בשמו של הלוחם במהלך השיחה, כתב: "ההחלפה בין שמו של בראל לבין שם אביו קרתה בתום לב, ואני מבקש להתנצל על כך מעומק ליבי".

לסיום כותב בנט: "חיילי צה"ל ולוחמיו, בוודאי בני משפחותיהם, יקרים לליבי מאז ומתמיד, וכך ימשיכו להיות. זהו קודש הקודשים. אני מבקש לשלוח פעם נוספת חיזוק ותמיכה למשפחה בשעה קשה זו, ומצר על כך שנפגעה. עם ישראל כולו נושא תפילה להחלמתו של בראל".

כזכור, במהלך השיחה הקשה שהתפרסמה ועוררה סערה, אמר האב יוסף חדריה לראש הממשלה: "מדוע אתם ממשיכים עם המחדלים האלה? למה, למה? אם זה הילדים שלך, בכיוון שלך, איך אתה תרגיש, איך?". יוסף ממשיך: "גדר, מתקרבים עד לגדר. איפה אתם חיים, באיזה עולם?. מה אתם לא יכולים לתת לפני זה (אזהרה. י.ש.)? באמת, אדוני ראש הממשלה".

בנט ענה בלחש: "כן, אני מבין". יוסף: "לא לירות, כן לירות, לירות ככה. לקבל פקודה ממשמר הגבול שנמצא שם. לקבל פקודה מהצבא. איזה, מה זה? מה, אתם לא יודעים לקבל החלטות?" יוסף המשיך להלום בראש הממשלה: "מה, אתה מפחד? תתעורר. תתעורר. ממי אתה מפחד? מעבאס? תתעורר. אתה מפחד. אתה פחדן. אתה וכל הממשלה שלך פחדנים. תעשו משהו, תעיפו אותם מהשטח קילומטר, לא להתקדם. מה זה. איפה אתם חיים? אין לכם ילדים? מה אתה צריך לראות ככה ילד, ילד אחד בודד יש לי. יש לי ילד אחד".

"מה יש לך לענות לי אדוני ראש הממשלה?". כאן טעה ראש הממשלה בנט בשם הלוחם הפצוע, ושאל: "אני רוצה לדעת כרגע איפה 'יוסי' מאושפז". יוסף: "בסורוקה". בנט: "אתה שם?". יוסף: "בראל, בראל אחיה. עוד שם הכניסו לו".

בנט: "סליחה?". יוסף: "בוא נראה אותך, תבוא. אנחנו לא אנשים שעושים פוגרומים או דברים כאלה, כמו שעושים לנו ולחיילים שלנו. תבוא, נראה אותך. תהיה גבר. תבוא, תבוא".

בנט שוטר מג"ב שיחה הקלטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד