כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

חבר סיעת 'יהדות התורה' חוזר בו: "אין אפליה בסמינרים"

חשבתם ש'יהדות התורה' תלחם באפליה? - אז חשבתם • חבר הסיעה בירושלים משה גורא, שהעז למחות נגד אפליה בסמינרים - מתקפל: "לא התכוונתי להודות שיש אפליה עדתית"

בנות סמינר. צילום: פלאש90
בנות סמינר. צילום: פלאש90



המכתב ששיגר משה גורא, חבר סיעת 'יהדות התורה' בירושלים, בו קרא להיאבק באפליה העדתית הקיימת בסמינרים החרדים בעיר, ואשר תוכנו נחשף אתמול ב'בחדרי חרדים' – מעורר סערה במסדרונות העירייה והוא מיהר להתקפל והיום (ג), שלח מכתב הבהרה.

חבר המועצה מבהיר: "היה מי שדאג לפרשן את פנייתי, שכאילו אני נאבק נגד האפליה, אני דוחה את הטיעונים הללו".

עוד בנושא:
ש"ס בתדהמה: יהדות התורה רוצה להילחם באפליה

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ההבהרה ששיגר גורא לכל חברי סיעת ש"ס ויהדות התורה הגיעה לאחר שבקרב גורמים בסיעתו התעורר זעם נגדו על שהוא מחזק את הטענה לפיה אכן קיימת אפליה במערכת החינוך החרדית".

"התייחסתי אך ורק לאותם בנות הנמצאות במסגרת הקריטריונים שנקבעו על ידי ועדת הרבנים", הבהיר. "לא הוזכר בפנייתי כי קיימת אפליה עדתית, אני דוחה את הטיעונים בדבר אפליה עדתית.

"פנייתי נעשתה אליכם במייל פנימי", הוסיף גורא, "וללא קישורים חיצוניים, מתוך רצון כנה, להיוועץ יחדיו, איך ניתן להביא בשורה לאותם הורים ותלמידות. היה מי שדאג להפיץ את המייל שלי לגורמים תקשורתיים, ולפרשן את פנייתי, שכאילו אני נאבק נגד אפליה עדתית הקיימת בסמינרים, דבר שאינו אמת".

לדבריו הפרסום של הדברים, "גרם לי ולסמינרים עוול שאינו מוצדק".

גורא הבהירה כי פעילות הנעשית בפומבי, "טומנת בחובה סיכונים של שימוש לרעה בדברים, על ידי גורמים אינטרסנטיים, העלולים לגרום לעוול ולנזק ולא לקדם את המטרה לה אנו מייחלים".

לאור זאת החליט להמשיך את הפעילות בסיוע לאותם הורים ותלמידות "במתכונת שונה".

חבר המועצה, משה גורא סירב להגיב לדברים.

עו"ד יואב ללום אמר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "כל מי שגר בירושלים יודע וחי את בעיות האפליה בסמינרים. אני מבין שגורא קיבל על הראש מאנשי מפלגתו שעסוקים בלהסתיר את הבעיה הקשה של האפליה אותה יוצרים מנהלי הסמינרים. כל מילה שאוסיף אך תגרע".

גורם בסיעת ש"ס המקומית אמר דברים דומים, "חבל שאחרי שהרימו ביהדות התורה את הכפפה, החליטו להיכנע לתכתיבים של נציגי ציבור שמעדיפים להתעלם מבעית האפליה".

נוסח המכתב שעורר סערה:

"אני רואה חובה לעצמי לדרוש מראשי סיעות יהדות התורה וש"ס לקיים ישיבת סיעות בהקדם, כדי לדון בנושא טעון ורגיש של אי קבלת תלמידות לסמינרים. אני מקבל יום יום פניות - ואני מאמין שגם אתם מקבלים - מהורים לתלמידות העולות לסמינרים, הנמצאים במצוקה קשה, כאשר חלקם עדיין לא קיבלו תשובות מהסמינרים, וחלקם קיבלו תשובות שליליות".

גורא חשף נתון מעניין: "ישנם כיום כ-15 אחיות שלא התקבלו לסמינרים שאחיותיהם לומדות בהן". הוא גם הוסיף כי ביקש לקיים ישיבת סיעות ביום ראשון הקרוב ולזמן אליהן את הגורמים העירוניים הרלוונטיים. "לאחר הישיבה תצא משלחת מהחברים, יחד עם ועדת הרבנים, לגדולי ישראל, לעדכנם במצב ולקבל מהם הוראות כיצד עלינו לנהוג".

מיד לאחר הפגישה, טוען גורא, יוכלו חברי המועצה "לדרוש בתוקף ממנהלי הסמינרים לקבל את אותם הוראות ככתבם וכלשונם". הוא הוסיף כי הפעילות צריכה להיעשות "בגיבוי כל החברים" והסביר: "אינו דומה פניה או לחץ של חבר מסוים, יהיה אשר יהיה, מפניה ולחץ מכל חברי סיעות יהדות התורה וש"ס".

את מכתבו חתם בדברים הבאים: "חובתנו כלפי אותם הורים ותלמידות כאובים שאינם מדירים שינה מעיניהם, כאשר פתאום באמצע החיים נופל עליהם צרה, ואינם יודעים על מה ולמה, לעמוד לימינם בעת צרתם, ולומר להם - עשינו את כל שלאל ידינו, ולומר כלפי שמיא – ידינו לא שפכו את הדם הזה. ויפה שעה אחת קודם".
ירושלים אפליה מלחמה תלמידים הורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד