כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הבניה בשטחים ישראלים

בהתנחלות תוקפים את הממשלה: "מעשה שלא ייעשה"

בעקבות החלטת הממשלה לאשר תכניות בניה לתושבי הרש"פ בשטחי C - ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן סיור מיוחד לראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת בשטח | אחד מראשי השדולה: "אין צדק לאשר בנייה ערבית בגוש עציון"

בהתנחלות תוקפים את הממשלה: "מעשה שלא ייעשה"
גוש עציון צילום: באדיבות המצלם

בעקבות החלטת הממשלה לאשר תכניות בניה לתושבי הרש"פ בשטחי C, היום (שני) ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן קיים סיור בשטח עם ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת.

בין החלטות הממשלה לאשר לרשות הפלסטינית נמצאת תכנית הסדרה ובניה של כ-50 יחידות דיור בחירבת זכריה בלב גוש עציון - שם קיימו את הסיור. במועצת גוש עציון מדגישים כי מדובר בתקדים חמור של בניה ערבית בלב התיישבות יהודית.

מה שמחמיר עוד יותר את העניין זוהי העובדה שמאחורי התכניות הללו עומדת הרשות הפלסטינית. הנושא מחייב את התייחסותה של הכנסת על כן נעשתה פנייה של מועצת גוש עציון לשדולת ארץ ישראל בכנסת.

"הקישור בין שתי הסוגיות – הבניה היהודית והבניה הערבית בשטחי C והתניה ביניהן היא לא פחות מאשר אובדן הריבונות ואובדן דרך", אמר נאמו. "האמירה הערכית בעניין שאנחנו הריבון בארץ הזו ותפיסת הריבונות אינה יכולה לדלג על תאי השטח ויושביהם".

"מועצת גוש עציון צריכה לפנות אשפה ולדאוג לזרימה נכונה של הביוב בחירבת זכריה, לדאוג לרישוי עסקים, הסדרי תנועה וחניה במקום, להנפיק היתרי בניה, לקיים פיקוח ואכיפה בתחום התכנון והבניה על פי כל הכללים. לא נסכים להיות צופים מן הצד כאשר נכנסים לנו לסלון. אנחנו לא אורחים בבית של עצמנו", הוסיף

יו"ר שדולת א"י ח"כ יואב קיש מסר: "אין כאן שום חלק שקשור לרשות, בנייה לא חוקית בלב גוש עציון ואם עושים הסדרה חייב להיות הסכמה והכרה של המועצה. זהו פתח מסוכן ותקדימי ואסור שזה יתנהל כך".

"מת"ע בהובלת גנץ עושה לראשונה מעשה שלא ייעשה ובלב ליבה של מועצת גוש עציון מכשירה התנחלות פלסטינית שהיא תוכנית של הרשות הפלסטינית ונותנת למינהל האזרחי לאשר אותה. זה נכון שיש צרכים הומניטריים, אבל אין צדק לאשר בנייה ערבית בגוש עציון ולזה אסור לוותר", הוסיף.

"אנחנו חוזרים ומזהירים: כדי להקים מדינה פלסטינית או לבצע נסיגות אין צורך בהסכם מדיני, מספיק הסכם קואליציוני גרוע", טענה יו"ר השדולה חברת הכנסת אורית סטרוק. "ההחלטה הזו הופרה ברגל גסה. לא ייתכן שממשלת ישראל תהיה הרגל המסיימת תכניות ההשתלטות של הרשות הפלסטינית".

גוש עציון שלמה נאמן יואב קיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד