י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אומנות יהודית

לראשונה בעולם: יודאיקה בהדפסה תלת ממדית

תארו לעצמכם שיכולתם לעצב קערת ליל הסדר בעצמכם, על פי הטעם האישי והייחודי שלכם. נשמע דמיוני? ומה עם קופסת מגילה עם עיטור מיוחד? או מזוזה בעלת עיצוב אומנותי? • פרויקט חדשני ושאפתני מבית YouDaica הופך את החלומות שלנו למציאות באמצעות מדפסת תלת ממדית, שיכולה ליצור כל מוצר, מכל סוג, מרקם ומבנה וכך מעניקה לנו חיבור מיוחד לשורשים היהודיים שלנו

לראשונה בעולם: יודאיקה בהדפסה תלת ממדית
מזוזות מעוצבות צילום: יח"צ

כלי היודאיקה המפארים כל ארון בבית היהודי, הפכו מזמן לסממן יהודי מובהק ולמרכיב חשוב בזהות שלנו ובחיבור שלנו למסורת. כפי שלהבדיל, רבים מהמבקרים בחו"ל נוהגים לרכוש בחנות המזכרות, מוצרים וסמלים שיותירו בהם זיכרון מהנופש, כך גם לעם היהודי ישנה "חנות מזכרות" משלו. בצורת מזוזות, קופסת אתרוג, גביע לקידוש, כלי לנטילת מים אחרונים ושאר תשמישי קדושה הידועים בסגולותיהם המופלאות ואותם הוא משמר בקנאות מדור לדור.

בחודשים האחרונים הגיח לעולם היהודי סטארטאפ חדש ופורץ דרך, אשר צפוי למנף את ענף היודאיקה למקומות שטרם הכרנו, עם יצירות מלאות הדר וחן וכך לגרום לכל אחד מאיתנו לחיבור מחודש עם השורשים היהודיים הפנימיים.

נחנו מאמינים שבאמצעות עיצובים אומנותיים ואישיים ואספקטים ויזואלים מרהיבים, ניתן לעורר אצל אנשים את הרגש היהודי העמוק ביותר שלהם, ולתת ביטוי חי ואמיתי לאמונתם ולעולם הערכים שלהם ושל משפחתיהם", משתף אותנו עומר קלו, מנכ"ל ומייסד חברת YouDaica המובילה את המיזם החדשני.

"לראשונה בעולם, רתמנו את הטכנולוגיה המדהימה של הדפסה בתלת ממד והפכנו אותה לכלי ייצור של יודאיקה אישית וייחודית, שלא ניתן ליצור באף טכנולוגיה אחרת".



עומר מספר כי טכנולוגיית ההדפסה בתלת ממד התפתחה משמעותית בשנים האחרונות וכיום מגוון אפשרויות היצירה על ידה, הן עצומות. "בשנים האחרונות גדל השימוש בשיטת הדפסת תלת מימד, המאפשרת ליצור כל מוצר, עם מערך נרחב של צבעים ומרקמים. זה יכול לשמש את האדם הפרטי לשלל מטרות. החל משחזור מדויק של תשמישי קדושה שנעלמו מן העולם ועד עיצוב מתנה ייחודית ומותאמת אישית שאנו רוצים להעניק לאדם קרוב".

הפרויקט השאפתני לקח את הנושא המדובר צעד אחד קדימה, אל עבר העולם האומנותי-יהודי. "מה שאנחנו מייצרים זה בעצם יודאיקה יוצאת דופן, מעוצבת ומיוחדת, הנבנית ביד מקצועית ומותאמת באופן אישי לכל לקוח", ממשיך לגולל את הסיפור שעומד מאחורי המיזם.  "אנו יכולים להפיח חיים בסיפורי התנ"ך, ליצור באומנות מדרשים ומשלים ולהוציא אל הפועל מרקמים וחומרים ייחודיים. המדפסת מסוגלת לייצר פריטים מזכוכית, שיש, אבן ועץ ואפילו מעור, כדי להביא למוצר המוגמר את הצורה הייחודית והאישית ביותר שהלקוח עשוי לרצות בה".


אומנות יהודית מעוצבת • קרדיט: יח"צ


ארץ ישראל בהדפסה תלת ממדית • קרדיט: יח"צ

לשם המחשה, עומר מספק לנו מספר דוגמאות מרתקות, מבקשות מיוחדות של לקוחות אותן מימשה החברה ברגישות ובמקצועיות. "במקרה אחד לקוח ביקש מאיתנו ליצור מזוזה שיהיה בה מודל מוקטן של ספר תורה מסוים, משולב באותיות פורחות באוויר מסיפורו המפורסם של רבי חנינא בן תרדיון וכן טקסטים של הרמב"ם שהיה מחובר אליהם ולסיום לכרוך מסביב לכל זה חלק ספציפי מהכותל המערבי. התוצאה הסופית הייתה מלהיבה ומרגשת ובעיקר מדויקת עד לפרטים הכי קטנים".


מזוזה עם אותיות פורחות • קרדיט: יח"צ

במקרה נוסף, החברה נענתה לבקשה מיוחדת של לקוח שרצה מזוזה עם שיבוץ ייחודי של אבן עתיקה משער יפו. אחר צילום ממוקד שערכו במקום, הצליחו להרכיב פורטרט מדויק ומיניאטורי של האבן וכך יצרו דגם נדיר ויחיד מסוגו בעולם, עבור אותו לקוח.

לקראת החגים משווקת החברה באתר ליין מזוזות מיוחד, עם מגוון עיצובים שובי לב, שמתאימים במיוחד לרכישת מתנה עבור מכר או בן משפחה אצלו אתם מתארחים. בתקופת החגים, הכמיהה לחיבור עם המסורת היהודית והרצון להביאה לידי ביטוי גוברים ביתר שאת ואין ספק כי תשמישי קדושה ייחודיים יענו על הצורך שלכם.


מזוזות עם עיצוב מותאם לחגי תשרי • קרדיט: יח"צ


הליין הנוכחי כולל מוצרים מוגמרים בלבד או שאני יכול להתאים גם מזוזות על פי עיצוב אישי משלי?

"באתר המושקע שלנו מוצע קטלוג של עיצובים ייחודיים שבנינו וייצרנו. לצידו, ניתנת ללקוח האופציה להתבסס על אחד הדגמים שבנינו ולערוך בו שינויי עיצוב ותוכן: לשנות מעט את הצבעים, להחליף את המבנה, לבחור בפסוק אחר. כל אלה ניתנים לביצוע באתר עצמו. האופציה השלישית היא יצירת קשר עם צוות המעצבים המוכשרים שלנו, ולבנות יצירה ייחודית לגמרי שלא נראתה מעולם. פריט מיוחד, יחיד מסוגו, ללקוח ולמשפחתו, המבטאת באופן העמוק ביותר את ערכיו ואמונתו שלו, של משפחתו ושל קהילתו".

באתר החברה תוכלו ליהנות מבחר גדול של מזוזות מעוצבות ולהתאים עבורכם את המזוזה שהכי מוצאת חן בעיניכם וכך ליצור את החיבור הנדיר שבין מסורת יהודית אותנטית, לקידמה טכנולוגית ועיצוב אומנותי חסר תקדים.

ליצירת קשר- פנו לעמר קלו מנכ"ל החברה בטלפון: 052-5126644


לכניסה לאתר החברה לחצו כאן>>

 

 

יודאיקה מדפסת תלת מימד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד