י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
משבר משמעותי

"זהו עוול" • מרד הולך ומתרחב בקואליציה

מפלגת 'מרצ' מצטרפת למכתב נגד רפורמת החקלאות עליו חתמו כבר חברי 'כחול לבן' ו'העבודה' - ומודיעה כי לא תתמוך בחוק ההסדרים, אם הרפורמה בחקלאות לא תוצא ממנו | לטענתם: "החוק עלול לפגוע פגיעה אנושה; צו מצפוננו לא יאפשר לנו לתמוך"

"זהו עוול" • מרד הולך ומתרחב בקואליציה
אביגדור ליברמן ועודד פורר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי שהמחאה הייתה בעיקר בקרב החקלאים, היום (שני) המחאה כנגד רפורמת החקלאות עולה שלב, ומגיעה גם לערעור יציבות הקואליציה כשעשרות חברים ממנה מביעים התנגדות נחרצת לרפורמה.

חברי כנסת וסגני שרים במפלגות 'העבודה', 'כחול לבן' וכעת גם 'מרצ', שהצטרפה היום, שיגרו מכתב לשר האוצר אביגדור ליברמן ושר החקלאות עודד פורר ממפלגתו, ודרשו מהם להסיר את רפורמת החקלאות מחוק ההסדרים. הם הודיעו שלא יתמכו בו אם הרפורמה לא תצא ממנו.

"אנו, קואליציה שרואה בחקלאות ובמרחב הכפרי ערך עליון לחברה והכלכלה הישראלית", פתחו הפוליטיקאים במכתבם, "דורשים להסיר מחוק ההתחלקות העתידיות להיות מונח על שולחן הקהילה השנייה, את הרפורמה בענף החקלאות".

"בקואליציה רחבה, מכילה תפיסות עולם מגוונות המתבטאות גם בתפיסה כלכלית שונה, במקום להובלת רפורמות ללא הסכמה רחבה. אנו מתנגדים מהותית לרפורמה כפויה זו, שלטעמנו תפגע קשות בחקלאים והיה בכרכך בכדי להפחית את היוקר המחיה בישראל", הוסיפו החברים.

הם המשיכו: "עם זאת, העברת הרפורמה מיוחדת בחוק ההבדלים שלה היא בגדר עוול לנושא קריטי זה, שאולי לא צריך לצרף להעבירה בהכי חקיקה. מסודר דרך המלך. שבמהלכו ידונו כלל החלופות וההשלכות".

"החקלאות היא אבן יסוד לאתר וצו מצפוננו לא יאפשר לנו לתמוך בחוק זה הבית שלי לפגוע במיוחד שלנו בערך זה", קראו לסיום להוציא את הרפורמה מחוק ההסדרים.

אביגדור ליברמן ממשלת בנט לפיד עודד פורר רפורמת החקלאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד