י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הבעל החל לשיר

הכל לטובה: הקצר בתנור שהציל 32 אלף ש"ח • האזינו

אישה שניסתה מספר פעמים להפעיל את תנורה החדש בכדי לאפות את החלות המסורתיות שלה לכבוד שבת, הצטערה לאחר שזה קיצר את החשמל בבית, כיצד ניצלו 32 אלף שקלים?

הכל לטובה: הקצר בתנור שהציל 32 אלף ש"ח • האזינו
תנור במטבח, אילוסטרציה צילום: Unsplash

היה זה ערב שבת לחוץ. האורחים מחוץ לעיר הוזמנו להתארח אצל פנחס סיטבון בשבת ועקרת הבית החלה בהכנות הרבות. לאחר סיבוב במכולת, הביאה את המצרכים לביתה והעמידה כמה סירים על האש. כך גם התכוננה לאפות חלות כמידי ערב שבת.

היא הוציאה את המיקסר מהארון והכינה עיסה מספקת לחלות עבור בני המשפחה והאורחים הרבים שצריכים להגיע לקראת שבת. לאחר כשעתיים כאשר הבצק טפח דיו, החלה לקלוע ולהכין חלות ולחמניות טעימות ועסיסיות. אך אבוי, משום מה החשמל לא עובד והתנור לא נדלק. חשבה לעצמה הגברת סיטבון כי הפסקת חשמל היא זו שגרמה לתקלה. יצאה לחדר המדרגות וגילתה כי החשמל עובד.

אב המשפחה בראיון לעמי מימון.

כאשר חזרה לבית, לקחה כבל מאריך וניסתה להפעיל את התנור ממקור חשמל אחר. אך גם אז התנור סירב להידלק והקפיץ את החשמל בבית. הסתכלה לשמיים ואמרה "ריבונו של עולם אינני מבינה מדוע אתה עושה זאת, הרי רוצה אני להכין חלות לכבוד שבת קודש". התקלה לא נפתרה והבצק כבר החל מתקלקל. גם כאשר ניסתה לחייג לבעלה שהיה עסוק בהכנות לשבת, הפלאפון לא היה זמין.

התייאשה מהכנת החלות שהיו מסורת בביתה מידי שבוע במשך שנים ושלחה את אחד מילדיה למאפיה הקרובה שיקנה חלות כדי שלא יישארו ללא חלות בשבת.

כעבור כשעה שב בעלה לביתה והיא סיפרה לו את אשר אירע כשהיא עצובה ומצטערת. החל בעלה לשמוח ולשיר. שאלה אותו אשתו מדוע הוא שמח שהתנור החדש לא עובד וגם חלות לשבת לא הצליחה לאפות.

סיפר לה בעלה את הנס שאירע, "הלוא לפני כמה ימים נסענו לחופשה ונאלצתי להחביא את הכסף המזומן ששמרנו בסך 32,000 ש"ח. פירקתי שני ברגים בתנור והחבאתי אותם שם, שכחתי להוציא את הכסף כשחזרנו לבית". וכך הסתבר לאישה כי העובדה שלא הצליחה לאפות חלות, היה נס.

נס תנור כסף עמי מימון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד