כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ההשפלה נמשכת בחסות ביידן

הטאליבן מאיים על אמריקה; אי עמידה בתאריך תגרום להשלכות

הטאליבן מאיים על המעצמה הגדולה בתבל ארצות הברית ומזהיר כי "אי עמידה בתאריך שנקבע לעזיבת הכוחות האמריקאים, תגרום להשלכות" | ההשפלה נמשכת ועמה הביקורת בכלי התקשורת בארה"ב כלפי הנשיא ביידן

הטאליבן מאיים על אמריקה; אי עמידה בתאריך תגרום להשלכות
אילוסטרציה צילום: unsplash

הטאליבן מזהיר את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כי הארכת מועד עזיבת הכוחות האמריקנים את אפגניסטן מעבר ל-31 באוגוסט "תביא להשלכות".

"זה קו אדום. הנשיא ביידן הודיע ​​כי ב-31 לאוגוסט הם מוציאים את כל הכוחות הצבאיים שלהם, אז אם הם מאריכים, זה אומר שהם מרחיבים את הכיבוש בזמן שאין צורך בזה", כך אמר דובר הטאליבן, סוהיל שהין לרשת 'סקיי ניוז'.

"אם ארה"ב או בריטניה רוצות זמן נוסף להמשך הפינוי, מאז התשובה היא לא, או שיהיו השלכות", אמר והוסיף כי הארכת המועד "תייצר בינינו חוסר אמון". הוא אמר כי "הארכת הכיבוש תגרום לתגובה".

הנשיא ביידן אתמול (ראשון) בתדריך בבית הלבן כי קיים דיונים בנוגע לאפשרות שארה"ב תישאר אחרי ה-31 באוגוסט בשדה התעופה הבינלאומי מחוץ לקאבול ככל שארה"ב תצטרך. "מתקיימים דיונים בין הממשל לצבא על הארכה, התקווה שלנו היא שלא נצטרך להאריך, אבל אני מתכוון לנהל דיונים עד כמה רחוק אנחנו נלך בתהליך" אמר הנשיא.

בתוך כך, חבר הקונגרס מייקל מק'קול, הרפובליקני, חבר וועדת החוץ, אמר כי ארה"ב חסרת מודיעין באפגניסטן מחוץ לשדה התעופה בקאבול, מה שמעיד על ניצחון לטאליבן, רוסיה, סין ואיראן.

במהלך השבועות האחרונים סגר ממשל ביידן את בסיס התעופה באגרם ואת שגרירות ארה"ב בקאבול כשהטאליבן היה בדרך להשתלטות על המדינה. "זהו ניצחון, לא רק לטאליבן אלא לרוסיה, סין ואיראן מכיוון שאיננו יכולים לראות את פעילותם באזור יותר", האשים מק'קול.

צבא ארה''ב טאליבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד