י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נפתח קמפיין

"מסוכן" • חשש: ביידן יגרום לבנט להתקפל

לקראת פגישתו עם ביידן ולאור החשש כי בנט ייכנע לחצים ויאשר הקמתה של קונסוליה אמריקאית לרש"פ בירושלים - יוצאת תנועת הריבונות בקמפיין הקורא לרה"מ לעמוד מול הלחצים ולקדם את החזון המדיני בו האמין | הם קוראים לו: "היה איתן ושמור על ארץ ישראל"

"מסוכן" • חשש: ביידן יגרום לבנט להתקפל
נפתלי בנט/ג'ו ביידן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90/הבית הלבן

לקראת יציאתו לארה"ב ופגישתו עם הנשיא ג'ו ביידן, קיים חשש בהתנחלויות כי האחרון יצליח לגרום לראש הממשלה נפתלי בנט להתקפל בנושאים ההתיישבותיים.

תנועת 'ריבונות' וראשיה יהודית קצובר ונדיה מטר, יוצאות בקמפיין הקורא לרה"מ שלא להיכנע ללחץ האמריקני. הקמפיין מגיע לאור החשש כי הנשיא יפעיל לחצים על רה"מ, לפתיחתה של קונסוליה אמריקאית לתושבי הרש"פ בירושלים.

"הממשל האמריקאי הנוכחי שם לו למטרה להחזיר לשולחן המדיני את הרעיון המסוכן של חלוקת הארץ והקמת מדינה פלשתינית בליבה", כתבו השתיים, "רעיון לו אתה מתנגד, רעיון שהיית ממובילי המאבק נגדו בתפקידיך השונים".

הן המשיכו: "במסעך לוושינגטון אתה, כקודמיך בתפקיד, צפוי להיתקל בלחצים מדיניים משמעותיים בסוגיה זו ובסוגיות אחרות. רובם המוחלט של הלחצים יופעלו לאחר כיבוי המצלמות והתפוגגות החיוכים הפומביים בטרקלינים הנוצצים. בשעות אלה תתייצב לכאורה לבדך מול לחצי הנשיא, אך לא לבד אתה גם ברגעים אלה".

"איתך ברגעים אלה אלפי שנות היסטוריה יהודית הקושרת בקשר נצחי את ארץ ישראל לעם ישראל. אל תיתן ידך לרעיונות של הקפאת ההתיישבות. אל תיתן הסכמתך לדרישות של ויתור לבנייה ערבית", הוסיפו.

"אנו מודעות למשקל האדיר של הלחץ המדיני אותו יכולה מעצמה כדוגמת ארצות הברית להפעיל על ישראל", כתבו קצובר ומטר לבנט, "במכתבנו אנו מבקשות לחזק את ידיו של ראש הממשלה דווקא מול לחצים אדירים שכאלה, ולהזכיר לו שרוב העם עומד לצידו כמו גם ההיסטוריה היהודית כולה".

"מנהיגות נבחנת ברגעי לחץ ואנו תפילה שראש הממשלה אכן יגלה את תעצומות הנפש הנדרשות ממנהיג בשעה שכזו. היה איתן ושמור על ארץ ישראל", סיימו השתיים.

ריבונות נפתלי בנט ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד