ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

"תתפללו עלי ועל הכלה שלי" - כתב נחמן גלויבער ז"ל

מכתב מרגש ומצמרר שכתב נחמן גלויבער ז"ל להוריו, הפך לשיחת היום בקרב משפחתו ומכריו • את המכתב שיגר לפני שנה - ערב נישואיו • המכתב המלא - בפנים

נחמן ורייזי גלויבער ז"ל
נחמן ורייזי גלויבער ז"ל



מכתב של נחמן גלויבער ז"ל, אותו כתב להוריו ביום חתונתו לפני כשנה - הפך השבוע עם מותו יחד עם רעייתו רייזי ז"ל, למזכרת אחרונה של משפחתו וחבריו.

ל'בחדרי חרדים' הגיע תוכן המכתב, בתרגום חופשי מיידיש לעברית:

"להוריי היקרים!", פתח נחמן את המכתב. "ברגעים אלו של השמחה הגדולה ביותר בחיי, כשאני הולך היום לחופה, לקראת תחילת חיים חדשים ולקראת השלב החשוב בהם: הקמת משפחה, אני מרגיש דקירה בלב משום שאני נאלץ לעזוב את הבית בו גדלתי.

"אני מרגיש חובה להודות לכם על כל מה שעשיתם עבורי מאז היותי קטן. לא חסכתם אנרגיה וכסף בכל הזדמנות. אם זה כשהייתי צריך בצעירותי מורה פרטי כדי להתקדם בלימודים, או כל דבר אחר, כמו רופא שעלות הטיפול אצלו הסתכמה במאות דולרים.

"בשלב מאוחר יותר בחיי לא חסכתם ממני דבר כשעזרתם לי להצליח בלימוד התורה. שלחתם אותי לישיבה, שם זכיתי לקבל את הערכים עליהם גדלתי, עד שהגעתי לרגע המרגש הזה בחיי.

"למרות שאני עוזב את הבית (למעשה אני לא עוזב אותו, אני מביא איתי בן משפחה נוסף), אני רוצה לומר לכם שכל מה שקיבלתי מכם, הערכים והחינוך, אני לוקח יחד איתי הלאה כדי לעזור לעצמי לבנות את הבית החדש שלי וכדי שאוכל לחנך את ילדיי שהקב"ה יעניק לי.

"למרות שאולי הילדים שלי לא יבינו בצעירותם את מה שאני ורעייתי נשקיע ונעשה עבורם וההבנה הזו תחלחל אצלם רק כשהם יגדלו ויהיו להם ילדים משלהם, אז וודאי שהם יוכלו בזכותכם להבין את כל מה שניתן להם כמו שאני מבין היום.

"אני מבקש שתסלחו לי על כל הכאב שגרמתי לכם במהלך השנים שבהן גדלתי בבית. אני תלוי בתפילות שלכם, תתפללו תפללו למעני ולמען הכלה שלי ואני אתפלל חזרה למענכם. אני גם אתפלל שאתם, אבא ואמא תזכו לרוות נחת, גאווה ושמחה ממני ומהכלה המיוחדת שלי - עד לביאת משיח צדקנו".

את סיום המכתב חתם נחמן במילים: "זהו מכתב מהבן שלכם, שמעריץ ומודה לכם. אוהב אתכם".

פגע וברח בויליאמסבורג

התאונה אירעה במוצאי השבת האחרונה, סמוך לחצות הלילה (שעון ניו-יורק), בעת שבני הזוג, נסעו במונית בשכונת ויליאמסבורג שבברוקלין, בדרכם לבית החולים - ללדת את בנם הראשון. בפינת רחוב וילסון התנגש נהג המונית, שככל הנראה, לא עצר בתמרור עצור, ברכב מסוג BMW.

כתוצאה מכך עפה המונית והתנגשה בעוצמה רבה במשאית שחנתה ברחוב.

רייזי ז"ל נהרגה במקום. נחמן פונה לבית החולים במנהטן, שם כעבור מספר דקות נפטר מפצעיו. התינוק שיולד לאחר מות אמו שרד 24 שעות נוספות - ונפטר מפצעיו.

אמש (ד'), נעצר חוליו אסוודו, בן 44, תושב ברוקלין, שנהג ברכב הפוגע.


עוד בנושא:
סוף המרדף • נעצר הנהג שפגע בזוג גלויבער ז"ל
המבוקש של ניו יורק מוכן להיכנע: "לא ידעתי"
אביה השכול של רייזי בכה • "ה' נתן ה' לקח - אנחנו לא שואלים שאלות"
התאונה הקטלנית • צפו: שחזור התאונה באנימציה
שלושה ימים אחרי התאונה: המשטרה במצוד אחר הנהג
המשפחה נמחקה: הפג של בני הזוג גלויבער ז"ל - נפטר
מסע זעזוע • אלפים ליוו את בני הזוג בוויליאמסבורג
"זו הייתה החוויה הקשה בחיי - לילד יתום מאב ואם"
וויליאמסבורג: בני זוג שהיו בדרך ללידת בנם - נהרגו בתאונה

המכתב שכתב נחמן ז"ל ביום נישואיו: הצילום באדיבות 'החבריא'

דיוח בחדשות לאחר לכידת הנהג הפוגע

מכתב גלויבער תאונה תפילות סאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד