י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"בנט, גנץ וכוכבי אחראים"

לקראת מבצע נוסף? הפרשנים נגד הצבא והממשלה

"איזו מדינה בעולם היתה מאפשרת אירועים אלימים כאלה בגבולה ומורה לכוחותיה להכיל אותם" כך זועק היום הפרשן הצבאי הבכיר של 'ידיעות' וסבור כי  חמאס לא מורתע ומאותת כי הוא מוכן למערכה צבאית נוספת

לקראת מבצע נוסף? הפרשנים נגד הצבא והממשלה
תקיפה בעזה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

זה החל בירי רקטות לעבר שדרות שלא זכה לתגובה ועורר זעם בקרב האזרחים, אל הכסף הקטארי עבר למרות זאת, המשיך בפציעתו האנושה של מסתערב מג"ב בירי מטווח אפס וכלה בתשע שריפות שפרצו היום בעוטף עזה כתוצאה מהפרחת בלוני תבערה. כל אלו מעידים על הסלמה בדרום שזוכה לעת עתה להכלה וחוסר תגובה הרתעתית. 

הפרשן הצבאי של 'ידיעות אחרונות', יוסי יהושוע התייחס לכך היום בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "הדרג המדיני שגה בהערכת כוונות חמאס, הדרג הצבאי הבכיר שגה בהנחיות ובהפעלת הכח ולטענת הלוחמים כבל את ידיהם. זו הסיבה שהצמרת המדינית והביטחונית צריכה להגיע למשפחתו של הלוחם בסורוקה לתת דין וחשבון על מה שקרה גם ליתר הלוחמים והוריהם. תקלות קורות רק קחו אחריות".

הוא המשיך ותהה, "איזו מדינה בעולם היתה מאפשרת אירועים אלימים כאלה בגבולה ומורה לכוחותיה להכיל אותם. התיעוד של ירי מטווח אפס נתן לגיטימציה לתקוף בעוצמה בעזה ובמקביל גם למנף אותו בעולם. שתי ההזדמנויות הללו פוספסו. וכל השלושה אחראים בלי הנחות: בנט, גנץ וכוכבי".

דברים דומים אמר היום הפרשן הצבאי של 'מעריב' טל לב רם ברדיו 103FM כי "חמאס מסמן גם היום באמצעות השריפות קו אש ברור שהוא מוכן להסלמה נוספת. גם כאשר אצלנו לא מעוניינים במבצע נוסף הכיוון הוא לשם".

הסלמה בדרום לחימה בעזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד