כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מקומם

צעיר יהודי נפצע קשה בתקיפה אנטישמית; התוקפים שוחררו

משטרת קלן עצרה שני חשודים בתקיפה אכזרית של יהודי חובש כיפה שפונה לבית החולים במצב קשה, אך שני התוקפים שוחררו. הארכיבישוף של העיר הביע סולידריות עם הקרבן וגינה את המעשה

צעיר יהודי נפצע קשה בתקיפה אנטישמית; התוקפים שוחררו
אילוסטרציה צילום: unsplash

פיגוע אנטישמי בעיר קלן שבגרמניה כלפי יהודי בן 18 חובש כיפה. המשטרה עצרה בשבת שני צעירים, אחד מהם ממוצא טורקי, בני 18 ו-19, לאחר שהיכו קשות את היהודי וחטפו את כיפתו מעל ראשו.

כוחות ההצלה פינו את הקורבן שנפצע באורח קשה למרפאה מקומית כשעצם הלחי שבורה. החשודים קראו לעבר היהודי קריאות אנטישמיות לפני שתקפו אותו פיזית. הם נתפסו לאחר שהמשטרה צפתה במעשיהם במצלמות אבטחה.

אירוע התקיפה התרחש בליל שבת בפארק 'קייזר וילהלם' של קלן. "מדובר בגרמני וגרמני-טורקי", אמר דובר משטרת קלן ביום ראשון לתקשורת המקומית, התקיפה בוצעה על רקע אנטישמי ומשטרת קלן חוקרת את האירוע, אך זו שחררה את התוקפים עד לדיון בעניינם.

דובר המשטרה אמר לתקשורת ביום ראשון האחרון, כי "כרגע איננו יכולים לומר אילו מניעים גרמו לחשודים לבצע את המעשה" (אולי זה משבר האקלים).

הארכיבישוף של קלן, ריינר מריה וולקי, הביע סולדריות עם הקורבן בחשבון הפייסבוק שלו וכתב: "המחשבות והתפילות שלי עם הצעיר הפצוע וקרוביו, בושה שרעיונות אנטישמיים ואלימות כלפי אזרחנו היהודים עדיין קיים היום, לכנסייה ולחברה יש אחריות מיוחדת לשלומם של האחים והאחיות היהודים, אסור לנו לתת מקום לאנטישמיות".

איש ציבור מקומי אמר לתקשורת המקומית: "בחודשים ובשנים האחרונות היו התקפות אנטישמיות חוזרות ונשנות בגרמניה והתקפות אנטישמיות בקלן, ככנסייה קתולית, ככנסייה נוצרית וכחברה עירונית, עלינו להבהיר שוב ושוב שאנחנו בצד של היהודים".

אנטישמיות בגרמניה תקיפה אנטישמית קלן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד