כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
על רקע איומי הטאליבן

המדינות שקוראות לביידן להאריך את תאריך הנסיגה

אלפים מבקשים להימלט: על רקע איומי הטאליבן בריטניה, צרפת וגרמניה קוראות לביידן להאריך את תאריך הנסיגה שמתוכנן ל-31 באוגוסט

המדינות שקוראות לביידן להאריך את תאריך הנסיגה
אפגנים מפונים מקאבול צילום: משרד ההגנה האמריקאי

בריטניה, צרפת וגרמניה מבקשים מנשיא ארה"ב ג'ו ביידן לעכב את נסיגת ארה"ב מאפגניסטן, ראש ממשלת בריטניה ישתתף היום (שלישי) בפגישה וירטואלית של מנהיגי העולם כדי לבקש עוד זמן להציל אנשים מהטליבאן, דבר שנשיא ארה"ב סירב עד כה להתחייב אליו.

ה'דיילי מייל' מדווח, כי כמעט 6,000 בריטים, ואפגנים ובני משפחותיהם הוטסו על ידי חיל האוויר הבריטי, אך יש תוכניות להטיס עוד 6,000 השבוע.

שר החוץ הצרפתי ז'אן לה דריאן אמר כי הוא מודאג מהמועד האחרון ואמר כי נדרש זמן נוסף. גם גרמניה צריכה עוד זמן, עדיין 5,000 איש מחכים להגיע לגרמניה. עם זאת, הטליבאן הזהיר שכל עיכוב בנסיגה יהיה "קו אדום" והזהיר מפני "השלכות".

למרות הפצרותיהם של מנהיגים אחרים, ביידן לא התחייב, ואמר כי הוא מקווה שלא יצטרף להאריך את המועד האחרון. הוא הבטיח לאזרחי ארה"ב כי "כל אמריקאי שרוצה לחזור הביתה יחזור הביתה" אך לא התחייב לגבי מדינות אחרות.

הנשיא ג'ו ביידן רוצה שכל האמריקאים יעזבו את המדינה עד סוף החודש למרות שהודה ביום ראשון בלילה כי הארכה אפשרית נמצאת בדיון, ואילו שר ההגנה הבריטי בן וואלאס אמר כי מאמץ הפינוי מתקרב לסיום.

הבריטים אומרים כי אחרי שהם יעזבו, אזרחי בריטניה ואפגנים הזכאים להגיע לבריטניה יצטרכו לברוח בעצמם למדינה שלישית, כמו פקיסטן, משם יוכלו לנסוע לבריטניה במטוסים מסחריים. מסעות כאלה יהיו כרוכים בסכנה. עשרות מתורגמנים מתחבאים בקאבול בעקבות ידו הרצחנית של הטליבאן, עונש על שירותם למעצמה זרה.

אפגניסטן ג'ו ביידן טאליבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד