י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מתאבדים וגורמי טרור

הכאוס באפגניסטן: מבוקשים ניסו להסתנן לטיסות חילוץ בריטיות

על רקע החשש מפיגוע התאבדות של דאעש בשדה התעופה, שרים חשפו כי מסורבי כניסה ניסו לעלות על טיסת מילוט שיצאה מקאבול | "מחבלים עשויים לנצל את המצב"

הכאוס באפגניסטן: מבוקשים ניסו להסתנן לטיסות חילוץ בריטיות
תושבי אפגניסטן בנמל התעופה צילום: מתוך הסרטון

שרים בבריטניה חשפו שאנשים ברשימת הטרור שנאסר עליהם להיכנס לבריטניה, ניסו לחדור לטיסות חיל האוויר הבריטי בקאבול. שר ההגנה ג'יימס היפיי אמר כי יש "אנשים שמנסים לנצל את התהליך הזה כדי להיכנס לבריטניה כדי לגרום לנו נזק". הוא אמר כי "מחבלים מתאבדים הם בהחלט אחד האיומים שעומדים בפני המבצע".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן גם הדגיש את הסיכון ואמר: "אנו יודעים כי מחבלים עשויים לנצל את המצב". שר ההגנה הבריטי אמר, כי "יש אנשים כרגע בקאבול שמנסים לעלות לטיסות לבריטניה, אנחנו זיהינו אותם בבדיקות שלנו, והתברר כי הם נמצאים ברשימת האסורים כניסה לבריטניה.

גורם ממשלתי אמר ל'טיימס' הבריטי, כי "אנו יודעים שהם ישמחו להכניס פצצת התאבדות לתוך הקהל ולהרוג כמה בריטים או אמריקאים".

בתוך כך דיווחים רבים ברשתות החברתיות האפגניות על לוחמי טאליבן שמכים צעירים שלובשים בגדים מערביים, ומחייבים אותם ללבוש בגדים אפגניים מסורתיים. צעירים אפגנים פרסמו ברשתות החברתיות שהם הוכו על ידי אנשי טליבאן על כך שהם לבשו ג'ינס, והואשמו בחוסר כבוד לאיסלאם. בינתיים, הטלגרף הבריטי מדווח, כי מכירות הבורקות (לבוש נשי מוסלמי) זינקו באפגניסטן, על אף עליית מחירים.

דאעש אפגניסטן טאליבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד