י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חבר 'יהדות התורה': המלחמה במנדלסון - 'מסירה'

משה גורא, חבר סיעת 'יהדות התורה' בירושלים מוחה נגד הכוונה לפגוע בסמינר 'מנדלסון' • רומז שהתלונות על מנדלסון גובלות ב'מסירה' אך מודה: "יש בעיות נקודתיות"

צילום אילוסטרציה: פלאש90
צילום אילוסטרציה: פלאש90

בעוד שיש מי שמנסה להילחם באפליה העדתית בירושלים, יש מי שמגבה אותה: חבר המועצה, משה גורא שיגר אחר הצהריים (ב') מכתב תגובה למכתבו של אשר מישאלי, חבר המועצה מש"ס שדרש להעביר את התקציב בסך 10 מיליון שקל עבור בניית מבנה שיוקצה לסמינר 'מנדלסון' למוסד חרדי אחר שאינו נוקט באפליה.

בפנייתו של גורא הוא מוחה במישאלי על צעדיו: "גם אם ישנן טענות מוצדקות ככל שיהיו, כלפי מנהלי הסמינר, הרי אין שום הגיון להעניש בשל כך את כל אותם מאות רבות של תלמידות הלומדות בסמינר, אשר לומדות בתנאים לא תנאים בסבל יומיומי קשה ומתמשך. לא זו הדרך לפתור בעיות אמיתיות של תלמידות על גבן של מאות תלמידות אחרות ושל הוריהן שלא חטאו ולא פשעו מאומה, ולמנוע מהם את שיפור תנאי לימודם".

אם לא די בכך, גורא רומז שפנייתו של מישאלי לגורמים משפטיים בעיריית ירושלים שיבדקו האם ניתן לבלום תקציב או לשלול אפשרות של הקצאה עתידית למוסד שמפלה בנות על רקע עדתי כמו סמינר 'מנדלסון' היא בגדר "מסירה" על הסמינרים ועל מנהליהם, "כי אין המטרה מקדשת את האמצעים".

הוא מוסיף באותו עניין: "בטוחני, כי גם כשמדובר בתלונות צודקות עדיין ישנן דרכים רבות לטפל בכך בתוך המחנה פנימה, באמצעות גדולי ישראל ונציגיהם, מבלי להוציא דיבתנו רעה אצל גורמים עויינים חורשי רעתנו, האורבים לנו בפינה, ולסכן בכך את קיומם ועצמאותם של מוסדות החינוך היקרים לכולנו. ואין לי ספק כי אין שום גורם תורני ורבני שיתן את ידו למהלכים אלו".

חבר המועצה מיהדות התורה ציין כי הוא "ער לעובדה כי ישנן בעיות נקודתיות אמיתיות בנוגע להתנהלות קבלת תלמידות לסמינרים". לדבריו, "כולנו פועלים בזאת ללא ליאות דבר יום ביומו, בשיתוף עם ועדת הרבנים שמונתה על ידי גדולי ישראל, ובין היתר גם בקשתי לזמן ישיבה כדי לקיים דיון מעמיק בכובד ראש".

לפני שבוע ימים חשף 'בחדרי חרדים' את מכתבו של משה גורא בו ביקש להרים את האפליה ולהילחם נגד התופעה בסמינרים בירושלים. מיד אחרי שהמכתב התפרסם ועורר זעם בקרב גורמים ביהדות התורה, הוא מיהר להתנצל וטען כי לדבריו ניתנו פרשנות.

עוד בנושא:
בלעדי • דרישה: להעביר תקציב 'מנדלסון' למוסד אחר
היועה"מ בירושלים: "אסור להקצות קרקע ל'מנדלסון"
חבר סיעת 'יהדות התורה' חוזר בו: "אין אפליה בסמינרים"
ש"ס בתדהמה: יהדות התורה רוצה להילחם באפליה
פינדרוס תוקף את ברקת: שערוריה
ברקת עצר 10 מיליון שקל תקציב לסמינר 'מנדלסון'

מוקדם יותר היום, שיגר חבר המועצה מש"ס, אשר מישאלי שיזם את בלימת התקציב עבור בניית המבנה מכתב ליו"ר ועדת הכספים, דוד הדרי וליו"ר ועדת ההקצאות, יוסף לוק בו הוא ביקש להעביר את התקציב בסך ה-10 מיליון שקל למוסד חרדי אחר. באותו מכתב הוא גם ביקש לשלול כל הקצאה עתידית לסמינר המדובר היות ולכאורה מנהליו מסרבים לקבל 4 בנות ספרדיות זאת למרות כי הן עומדות בקריטריוני הקבלה.

בתגובה למכתבו של גורא אמר הערב אשר מישאלי ל'בחדרי חרדים': "דין פרוטה כדין מאה. דין ילדה אחת כדין מאה. אם מדובר באגו אישי של מנהל כזה או אחר אשר מוכן להקריב סמינר שלם אך ורק על משחקי אגו שישא בתוצאות .

"אני כפוף למשמעת רבנית ואם ניתן בכלים אלו להשתמש לאחר חצי שנה של ניסיונות שכנוע מטעם רבים וטובים במערכת מול מנהל הסמינר אך ללא הועיל .פשוט לא הותיר בפני שום ברירה. על כן אני נחוש להמשיך בכל כלי אשר הרשות נותנת בידי על מנת להשיב את כבודן האבוד של בנות אלו".

דבריו של גורא שלכאורה מגבים את האפליה החרדית בירושלים מצטרפים לדבריו של יצחק פינדרוס, סגן ראש העיר שאמר אז: "נדהמתי לשמוע כי בישיבה הוחלט באופן שערורייתי להוריד בקשה שהובאה לוועדה באמצעות אגף חינוך חרדי". את ההחלטה להוריד את ההצבעה על התקציב הוא הגדיר: "שערורייתית וחסרת אחריות".

יודגש כי ההחלטה הסופית האם להעביר את התקציב או לא - טרם התקבלה.
מנדלסון גורא אפליה תקציב בנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד