א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

הפועלים התמימים נעקצו במיליוני שקלים - תשעה נעצרו

פרשת עוקץ חמורה: תשעה בני אדם נעצרו בחשד שניצלו עובדים - לרוב מהמגזר הרוסי - באמצעות חברות קש שהקימו, וביצעו הונאת מס בשווי מיליוני שקלים

הפועלים התמימים נעקצו במיליוני שקלים - תשעה נעצרו

תשעה בני אדם נעצרו בחשד שגרפו לכיסם מיליוני שקלים תוך מסירת דיווחים כוזבים, רישום חשבוניות פיקטיביות, העלמת מס וניצול עובדים.

מפלג הונאה תל אביב בשיתוף חקירות מע"מ ירושלים חשפו את הפרשה, מדובר בפרשת עוקץ רחבת היקף שראשיתה בשנת 2009, וקורבנותיה הם פועלים דוברי רוסית.

על פי החשד, בראש הרשת עמד אסיר בכלא שיטה, וסייעו לו אחיו, אמו ומספר חשודים נוספים. החשודים הקימו בשנת 2009 חברה בשם "סבלים חברת לוגיסטיקה והובלות בע"מ", שהציעה שירותי סבלות, הובלות, ניקיון וכדומה.

החברה שכרה עובדים באמצעות חברות קש שהקימה על ידי פרסומים במקומונים ובעלונים בשפה הרוסית. הפועלים עבדו במשך שבועות עד חודשים, ובסופו של דבר נותרו ללא משכורת וללא מעסיק של ממש. הכסף שהועבר מהלקוחות לחשודים נותר כולו בכיסם של החשודים.

הבוקר (ב) פשטו בלשי מפלג הונאה על בתיהם של החשודים ועצרו אותם. על פי החשד, הם עשו שימוש בחשבוניות פיקטיביות, גרפו לכיסם מיליוני שקלים מבלי לדווח לרשות המיסים, והשאירו את הפועלים ללא משכורת. פעילות זו מהווה נדבך נוסף במאבק האינטנסיבי של המשטרה ורשות המיסים נגד תופעת ההון השחור ועבריינות המס המהווים נטל על הציבור.
עוקץ רוסים מאסר משטרה הונאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד