ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בארה"ב מסרבים להגיב

בחשאיות: ראש ה-CIA נועד עם מנהיג הטאליבן

ראש ה-CIA, וויליאם ברנס, קיים פגישה חשאית בקאבול עם מנהיג הטליבאן עבדול גאני ברדר, כך חושף ה'וושינגטון פוסט' | עבדול גאני ברדר היה כלוא בעבר על ידי ארצות הברית

בחשאיות: ראש ה-CIA נועד עם מנהיג הטאליבן
כוחות אמריקאים בקאבול צילום: משרד ההגנה האמריקאי

ראש ה-CIA, וויליאם ג'יי ברנס, קיים פגישה חשאית בקאבול ביום שני עם מנהיג הטאליבן בפועל עבדול גאני ברדר,  כך דיווח ה'וושינגטון פוסט'. זהו מפגש פנים אל פנים ברמה הגבוהה ביותר בין הטליבאן לממשל ביידן מאז שהחמושים תפסו את הבירה האפגנית.

ה'וושינגטון פוסט' דיווח, כי הנשיא ביידן שלח את הבכיר, מוותיקי שירות החוץ והדיפלומט המעוטר ביותר בקבינט, כדי לקדם את המאמץ הקשה לפנות אנשים משדה התעופה הבינלאומי של קאבול, במה שביידן כינה "אחת מרכבות האוויר הגדולות והקשות ביותר בהיסטוריה".

ה-CIA סירב להגיב על פגישת היו"ר עם הטליבאן. הדיונים, ככל הנראה, כללו שיח לגבי המועד האחרון של יציאת צבא ארה"ב - ב-31 באוגוסט מאפגניסטן. הפגישה התקיימה על רקע לחץ גדול של מספר מדינות בעולם, הדוחקות על ביידן להאריך את הפינוי במספר ימים נוספים. ביידן עד כה מסרב.

בנוסף, כפי שדווח אמש, הטאליבן איים על ארה"ב שהיא "תישא באחריות" ו"יהיו השלכות" אם ארה"ב תישאר באפגניסטן אחרי ה-31 באוגוסט.

בריטניה, צרפת ובעלות ברית אחרות של ארה"ב אמרו כי נדרש זמן נוסף לפינוי כוח האדם שלהן, אך כאמור דובר הטליבאן הזהיר שארצות הברית תחצה "קו אדום" אם תשאיר חיילים מעבר ל-31 באוגוסט. הפגישה מעניינת, מאחר וה-CIA עצר לפני 11 שנים במבצע משותף עם כוחות פקיסטניים את מנהיג הטאליבן, והוא נכלא לשמונה שנים.

לאחר שחרורו מהכלא בשנת 2018, שימש כמנהל המשא ומתן הראשי של הטליבאן בשיחות השלום עם ארצות הברית בקטאר, שהביא להסכם עם ממשל טראמפ בנוגע לנסיגת הכוחות האמריקאים. בנובמבר 2020 הצטלם מול כיסאות עם מסגרת זהב יחד עם מזכיר המדינה מייק פומפאו.

טליבאן CIA ארה"ב אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד