י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אסון בלתי נתפס

האמא הגיעה וגילתה את הזוועה: אלו האחיות שנהרגו בתאונה

שתי האחיות שנדרסו על ידי משאית בתאונה המחרידה באנטוורפן הן גיטל אדלר ע"ה, בת השנה וחצי ואחותה הינדל ע"ה בת ה-9 | השתיים הן בנותיו של הרב גבריאל אדלר, מחשובי חסידי גור בעיר | האם שהייתה בדרך אליהן, נחרדה למצוא אותן כשהן מוטלות על הכביש ללא רוח חיים

האמא הגיעה וגילתה את הזוועה: אלו האחיות שנהרגו בתאונה
זירת התאונה באנטוורפן צילום: באדיבות המצלם

שתי האחיות שנהרגו הבוקר (שלישי) בתאונת הדרכים המחרידה באנטוורפן הן גיטל אדלר ע"ה בת השנה וחצי, והינדל אדלר ע"ה בת התשע, בנותיו של הרב גבריאל אדלר, בן הרב מנחם המתגורר בבני ברק, חתן הרב משה קורנפלד, מחשובי חסידי גור.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי המשפחה, שמנתה עד כה 6 נפשות, משתייכת לקהילת חסידי גור, ובנות המשפחה התחנכו בבית הספר הכלל חסידי 'בית חינוך' בעיר. אביהן של הבנות, הרב גבריאל, מוכר בקרב בני הקהילה היהודית בעיר כירא שמיים וחסיד אמיתי הקובע את מקום תפילתו בבית החסידים של גור בעיר. הוא מנהל יחד עם רעייתו חנות לממכר אביזרים ומוצרים לבתי ספר. 

הסבא, הרב משה קורנפלד, התגורר באנטוורפן עד לפני שנים אחדות, אך בשנים האחרונות עלה לארץ וקבע את משכנו בירושלים וחוסה כיום בצילו של האדמו"ר מגור.

בשעה האחרונה עלו לבית ההורים האבלים גאב"ד ורב העיר, הגאון רבי אהרן שיף, יחד עם יו"ר חברה קדישא הרב שבתאי הופמן, זאת לקראת מסע הלוויה המתוכנן ליממה הקרובה.


עסקני החברא קדישא בכניסה לבית ההורים

הבנות נדרסו בשעות הבוקר על ידי משאית כשחצו את מעבר החצייה באור ירוק, כאשר האימא הייתה בדרך אליהן. היא הגיעה לזירה מיד לאחר התאונה כדי לאסוף את הבנות, כמתוכנן, ונחרדה לראות אותן כשהן מוטלות על הכביש ללא רוח חיים, ל"ע . האחיות נסעו על קורקינט אחד, כאשר האחות הגדולה נהגה בו ולקחה איתה את אחותה הקטנה.

הרב גבריאל, אביהן של הבנות, ישב באותו זמן בבית החסידים של גור. אז, בישרו לו את הבשורה המרה והוא הוזעק לזירה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הנהג הדורס שגילה את הזוועה הובהל לבית החולים לאחר שקיבל התקף חרדה.

תושבי אנטוורפן ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' מספרים כי הקהילה היהודית בעיר לא מעכלת את גודל האסון. "כולם כאן בהלם. לא זכור כזה אסון באנטוורפן מזה זמן רב", מספר אחד התושבים. "כולם מסתובבים בתחושות אבל ויגון ומסרבים להאמין לבשורה המרה".

חברי הקהילה טרם עודכנו על המועד המדויק של מסע הלוויה, אך ל'בחדרי חרדים' נודע כי הלוויה תצא בשעות הערב לעבר בית העלמין 'פיטטע' בהולנד, וההורים רק מחכים לבנם, תלמיד הישיבה, שאמור לחזור ממקום לימודיו בלונדון.

מוקדם יותר היום דווח ב'בחדרי חרדים' על הטרגדיה שהתרחשה בקהילה החרדית באנטוורפן, כאשר שתי האחיות חצו היום כביש ברובע היהודי בעיר ונהרגו מפגיעת משאית. התאונה התרחשה בשעות הבוקר כאשר משאית עשתה פנייה לרחוב 'לאנגע לעעם' בעיר, רחוב עליו ממוקמים שורה של בתי כנסת וחנויות יהודיות, והתנגשה בשתי האחיות שרכבו על קורקינט.

כוחות המשטרה וההצלה הגיעו לזירה, וסגרו את הרחובות הסמוכים לזירת התאונה. כונני ההצלה נאלצו לקבוע את מותן על המקום.

ת.נ.צ.ב.ה.

אסון אנטוורפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד