י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נמלטים מאימת הטאליבן

מעלים הילוך: טיסות חילוץ חשאיות באפגניסטן

נשיא ארה"ב אישר משימות חילוץ מיוחדות של אמריקאים השוהים בעובי אפגניסטן ובמרחק רב משדה התעופה בבירה קאבול. לפחות 16 אמריקאים חולצו במרחק שעתיים נסיעה מהשדה. בארה"ב נזהרים שמראות סומליה 1993 לא ישובו על עצמו

מעלים הילוך: טיסות חילוץ חשאיות באפגניסטן
המטוסים בשמי ישראל צילום: דובר צה"ל

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אישר משימות חילוץ של אמריקאים במרחק רב משדה התעופה בקאבול. אתמול (שני) חולצו 16 אמריקאים במרחק שעתיים נסיעה מהשדה באפגניסטן.

הנשיא ביידן אמר לגורמי צבא בכירים כי הוא נרתע מלפרסם על כוחות אמריקאים שנמצאים מחוץ לשדה התעופה בשל חשש להתרחשות אסון בדומה ל'בלאק הוק דאון'.

בשיחת וידיאו שקיים בשבוע שעבר, הנשיא העביר ביקורת על מהירות התפרקות הממשלה האפגנית ואמר למפקדים שהוא רוצה שהם יתמקדו בחיזוק האבטחה בשדה התעופה.

במהלך השיחה רמז הנשיא לטרגדיה שכונתה 'בלאק הוק דאון' והתרחשה במסגרת מלחמת האזרחים בסומליה בשנת 1993, אירוע שהותיר צלקת גדולה אצל האמריקאים, אז ניסו כוחות אמריקאים ללכוד גנרל סומאלי. אך במהלך הפשיטה נהרגו 18 אמריקאים ושני חיילי או"ם, לאחר ששני מסוקי בלאק הוק הופלו על ידי המורדים.

גופותיהם של כמה חיילים אמריקאים נגררו ברחובות מוגאדישו בירת סומליה, והמראות המחרידים הותירו טראומה גדולה בארה"ב.

אך מאז שינה ביידן את דעתו, וכעת ישנן טיסות חילוץ חשאיות בקאבול. "מדי פעם, לפי הצורך, למפקדים יש את הסמכות לסייע לאמריקאים שצריכים להגיע לשדה התעופה, אך כל מקרה לגופו", אמר דובר הפנטגון ג'ון קירבי.

ארה"ב חילצה אתמול (שני) 16 אמריקאים ששהו שעתיים נסיעה משדה התעופה של קאבול, כך על פי סוכנות הידיעות AP. דובר הפנטגון קירבי חשף כי משימת חילוץ נוספת התבצעה אתמול באמצעות מסוק, אך לא סיפק פרטים נוספים. משימות אלה דורשות אישור של קצין בדרגת ארבעה כוכבים, דרגה גבוהה יותר מדרגת רב אלוף בצה"ל. כך אמר מקור לסוכנות הידיעות AP, והן מאושרות על בסיס כל מקרה לגופו, ואין אישור גורף.

משרד ההגנה אישר כי שלושה מסוקים מסוג צ'ינוק חילצו מעל 160 אמריקאים שנלכדו במלון סמוך לשדה התעופה בקאבול בשבוע שעבר. בעלות הברית האחרות, כמו בריטניה וצרפת, כבר שלחו חיילים מחוץ לנמל התעופה של קאבול לעיר, כדי לסייע בהוצאת אזרחיהן, ההערכה היא שהדבר הפעיל לחץ על ביידן ועל גורמי צבא בארה"ב לעשות זאת.

אפגניסטן חילוץ והצלה מבצע חילוץ טאליבן צבא ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד