כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

איך תבחרי את השטיח המתאים? • טיפים

פריט חשוב ביותר בעיצוב הבית הוא השטיח • כיצד תבחרי את השטיח המתאים לכל חדר? • איך תשמרי על נקיונו? • ומה שומר על עמידות השטיח לאורך זמן? • טיפים

איך תבחרי את השטיח המתאים? • טיפים



אחד הפריטים המשלימים התורמים משמעותית לעיצוב הבית כולו הינו שטיח המותאם בסגנונו לעיצוב הקיים בכל חדר. כיום היצע סוגי השטיחים הינו רחב ומגוון ומותאם לחדרי הבית השונים: החל מחדר הסלון, פינת האוכל ועד חדר הילדים או התינוקות. ההיצע הקיים מאפשר לבחור מבין שטיחים בסגנון קלאסי או מודרני, כאשר אלו נבדלים אחד מהשני בחומר ובצפיפות הצמר ממנו עשויים.

כיום שטיחים הנארגים במכונה הינם נפוצים ומבוקשים וידועים באיכותם הגבוהה, כאשר שטיחים קלאסיים מתאפיינים במקרים רבים באלמנטים הכוללים איורים מסורתיים לצד השטיחים המודרניים התורמים למראה חדשני ואופנתי של החדר. להלן מידע נרחב לגבי סוגי השטיחים הנפוצים ועצות לבחירה נכונה של שטיחים לחדרי הבית השונים:

הבחנה בין סוגי שטיחים

כשמבחינים בין סוגי השטיחים השונים, חשוב להתייחס לנושא מידת צפיפות הצמר, כאשר לצד שטיחים המאופיינים ברמת צפיפות נמוכה, ניתן למצוא שטיחים ברמת צפיפות גבוהה שהינם איכותיים יותר. צפיפות גבוהה תורמת לחוזק השטיח ולעמידותו לאורך זמן ולמראה חיוני יותר.

הבחנה נוספת מתייחסת לחומר ממנו עשוי השטיח: האם השטיח עשוי מצמר טבעי או סינתטי. במקרה השני כדאי לוודא שאכן הסיב עמיד כדי למנוע מצב של שחיקה מהירה. כמו כן, ההבחנה היא גם לגבי הדוגמא המופיעה על השטיח: דוגמא מודרנית וחדשנית לעומת שטיח בעל דוגמא קלאסית או בצבע אחיד.

עצות לתחזוקת שטיחים לאורך זמן

על מנת לשמור על עמידותו ומראהו החיוני של השטיח לאורך זמן, כדאי לשמור על מספר כללי תחזוקה וניקיון מנחים. במקרה של שטיח בעל צפיפות סיב גבוהה, כדאי להברישו אחת לתקופה באמצעות מטאטא קש או שואב אבק. במקרה השני כדאי להימנע מלהתקרב עם השואב לפרנזים בקצוות השטיח כדי לא לעודד את תלישתם. לא מומלץ להשתמש בחובט שטיחים מאחר וזה עשוי לגרום על הזמן ליצירת קרעים או לתלישת סיבים.

לצורך טיפול בכתמים המופיעים על גבי השטיח חשוב להשתמש בחומרים ייעודיים לניקוי שטיחים, כאשר יש לקחת בחשבון שכשמדובר בשטיחי צמר, ניקוי הכתמים הינו באמצעות ניקוי יבש ללא שימוש במים. בכל מקרה לא מומלץ לשפשף את הכתמים על מנת למנוע מצב של דהייה או סיכון לגלישת הצבעים בשטיח.

שטיחים העשויים מכותנה ניתן להרטיב וכדאי לשים לב להנחיות על גבי השטיח לגבי אפשרות לכבסם במכונת כביסה. מומלץ להתייעץ בהקשר במעמד הרכישה בהתאם לסוג השטיח המדובר מאחר וניקוי בשיטה זו בהחלט אינו מומלץ לגבי כל סוגי השטיחים. בכל מקרה, על מנת לשמור על הצבע הטבעי של השטיח, לא כדאי לחשוף אותו לשמש. מבחינת ניקוי יסודי אחת לתקופה, כדאי כל שנתיים שלוש לשלוח את השטיח לניקוי מקצועי על ידי חברה המתמחה בניקוי שטיחים.

עצות לבחירת שטיחים לחדרי הבית

בעת רכישת שטיחים כדאי להתחשב בעיצוב הכללי של החדר המיועד והבית כולו. במקרה ועיצוב הבית כולו בסגנון חדשני ומודרני, כדאי לבחור שטיחים בסגנון התואם או שטיחים חלקים בעלי מרקם חדיש או מיוחד. במקרה והעיצוב הינו קלאסי, ניתן לבחור שטיחים בסגנון תואם או שטיחים בסגנון אתני שמשתלבים בצורה טובה עם ריהוט מעץ בגוונים כהים יותר.

יש לקחת בחשבון שלשטיחים כהים במרבית המקרים יש יכולת לתרום לאווירה החמימה והביתית וזאת לעומת שטיחים בגוונים בהירים המותאמים לעיצוב מודרני של הבית. ניתן אף להגיע למעמד בחירת השטיח מצוידים בתמונת החדר המיועד על מנת לקבל התרשמות מוחשית ונכונה יותר של שילוב השטיח בחדר.

בעת בחירת שטיחים מעוצבים לחדרי ילדים יש להתייחס להיבט השימושי שלהם, כאשר הינם נדרשים להתאים לצרכי הילדים, לגילם ולמגבלות וסגנון העיצוב בחדר. חשוב במקרה כזה שהשטיחים יהיו נעימים למגע כך שיאפשרו ישיבה נוחה ושיהיו איכותיים וחזקים על מנת שאכן יהיו עמידים לאורך תקופה ולא יישחקו מהר לאור האקטיביות המאפיינת את פעילות הילדים בחדר.
שטיחים ריהוט בית המלצות עמידות מראה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד