י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מגלגלים אחריות

האפגנים התקועים: ממשל ביידן מאשים את טראמפ

הבית הלבן מאשים את הנשיא לשעבר טראמפ בגין תהליך הוצאת ויזה האיטי של אפגנים רבים | לפחות 20,000 עדיין ממתינים לפינוי כשהם מתמודדים עם איומי הטאליבן

האפגנים התקועים: ממשל ביידן מאשים את טראמפ
ג'ו ביידן/דונלד טראמפ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן טוען כי ממשל ביידן קיצר את תהליך קבלת ויזה לאפגנים שעזרו לחיילים אמריקאים, והאשים את ממשל טראמפ כי לא הגיש בקשה אחת ממרץ 2020 במהלך תדרוך לעיתונאים שמסר היום (שלישי).

עדיין ישנם כ-20,000 אפגנים שמחכים לאישורים כדי שיוכלו להימלט מהטאליבן לאחר שנלחמו לצד הכוחות האמריקאים. כעת הם מתמודדים עם איומי מוות מצד הטאליבן ונאבקים לעבור מחסומים בדרך לשדה התעופה בקאבול.

סאליבן אמר כי אשרות אלה מעולם לא נועדו לפינוי המוני. לדבריו, בדרך כלל לוקח בין 18-24 חודשים לאדם לעבור תהליך של קבלת ויזה, "כשנכנסנו לתפקיד בינואר, ממשל טראמפ לא בדק ויזת מהגרים אחת מאז מרץ 2020, כמעט שנה", אמר והפנה אצבע מאשימה אל קודמו של ביידן בתפקיד. היועץ אמר כי הממשל עובד מהר ככל האפשר לאשר כמה שיותר בקשות וכמה שיותר מהר, תוך קיצור חודשים רבים מהתהליך הזה, ופועל עם הקונגרס לשינוי החוק.

גורמים רשמיים בארה"ב טוענים שהם יוכלו להוציא כל אמריקאי שנותר באפגניסטן עד 31 באוגוסט, למרות שאין להם מושג כמה נותרו במדינה. ה'דיילי מייל' מדווח, כי בכיר במשרד החוץ אמר בתדריך לתקשורת ביום שני: "המחויבות שלנו לאפגנים שנמצאים בסיכון לא מסתיימת ב-31 באוגוסט", דבר המצביע על האפשרות שארה"ב תמשיך במאמצים לאחר צאת הצבא. כיום כ-20,000 איש בשדה התעופה ממתינים לעלות לטיסות ולרוב אין כל סוג של ניירת, אישור או ויזה.

ג׳ייק סאליבן ג'ו ביידן דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד