י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"תלמדו לשחות לקפריסין"

אנטישמיות בשידור: "המראות באפגניסטן יחזרו על עצמן בנתב"ג"

פרשן טלוויזיה אנטישמי, אמר כי אויבי ישראל יפלשו לישראל והמראות הנואשים סביב שדה התעופה בקאבול יחזרו על עצמם בבן גוריון, כך אמר עבד אל בארי אטואן, שהופיע ב-BBC בשפה הערבית

אנטישמיות בשידור: "המראות באפגניסטן יחזרו על עצמן בנתב"ג"
כוחות אמריקאים בקאבול צילום: משרד ההגנה האמריקאי

פרשן טלוויזיה אנטישמי העונה לשם, אל בארי, התראיין למגוון כלי תקשורת בשפה הערבית בבריטניה כמו BBC, רשת סקיי ו-CNN, ואמר כי בניגוד לקאבול, לא יהיו מטוסים לישראלים כשאויביה יפלשו לשטחה והם צריכים ללמוד לשחות כי האפשרות היחידה שלהם להימלט "תהיה הים התיכון".

דבריו מגיעים כאשר העולם צופה באפגנים נואשים שנוהרים לשדה התעופה בקאבול כדי להימלט מהטליבאן בעקבות נסיגת הכוחות האמריקאים. כעורך לשעבר של עיתון 'אל קודס אל ערבי', אטואן הוא איש ציבור ופרשן מוכר בבריטניה, הוא הופיע בערוצים גדולים בשפה הערבית כמו גם ב-CNN האמריקאי.

מבקרים רבים האשימו את השדרנים בכך שהעלימו עין מדבריו בערוצי הטלוויזיה בשפה הערבית, הפרשן הבריטי-פלסטיני דיבר בערבית בערוץ הלבנוני Mayadeen TV, שם אמר כי "ישראל נמצאת במצב של בלבול ופאניקה, הם יודעים היטב שמה שקרה בשדה התעופה בקאבול יחזור על עצמו בנמל התעופה בן גוריון".

"אבל שדה התעופה בן גוריון ייסגר, לא יהיו בו מטוסים, לא תהיה להם ברירה אחרת אלא לברוח דרך הים. הם צריכים להקשיב לעצתו של חסן נסראללה ולהתחיל ללמוד לשחות כי האפשרות היחידה שלהם תהיה קפריסין, האפשרות היחידה שלהם תהיה הים התיכון".

במהלך הראיון, מנחה הטלוויזיה נראה מחייך בעוד אטואן מתייחס למנהיג חיזבאללה חסן נסראללה ומתבדח על ישראלים ששוחים לקפריסין. ארגונים יהודיים רבים זעמו על הדברים, וקראו לערוצי הטלוויזיה לא לתת לאיש במה.

הראיון תורגם ופורסם בחשבון הטוויטר של יחידת המחקר במזרח התיכון שבוושינגטון MEMRI TV.

פרשן נתב"ג אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד