י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הציירת הנודעת

אבל במיר: הרבנית הלכה לעולמה בגיל 101

אבל בישיבת מיר בירושלים עם פטירתה של הרבנית מרת שרה פינקל ע"ה אמו של ראש ישיבת המנוח הגרנ"צ פינקל זצ"ל שהלכה לעולמה בגיל 101 שזכתה לאריכות ימים מופלגת. 'בחדרי חרדים' על מסכת חיים מופלאה משיקגו ועד גבעת משה. הלוויתה בצהריים מרחבת הישיבה בירושלים

אבל במיר: הרבנית הלכה לעולמה בגיל 101
לוויה בישיבת מיר בשכונת בית ישראל בירושלים צילום: פלאש 90

ברוך דיין האמת: לפנות בוקר נפטרה לבית עולמה בשיבה טובה האישה החשובה הרבנית הצדקנית מרת שרה פינקל ע"ה אמו של ראש ישיבת מיר הגאון רבי נתן צבי פינקל זצ"ל והיא בת 101 בפטירתה. 

ל'בחדרי חרדים' עד יומה האחרון הייתה צלולה בדעתה, אך למגינת לב היא התמוטטה בביתה בשכונת גוש 80 בירושלים, כונני הצלה ביצעו בה פעולות החייאה אך למגינת לב היא השיבה את נשמתה ליוצרה. 

המנוחה ע"ה נולדה לאביה רבי שמואל רוזנבלום ז"ל מחסידי גור בפולין ובהיותה בגיל שנה עברו הוריה לארה"ב.

בעלה הרב אליהו מאיר פינקל ז"ל מראשי הקהילה החרדית בשיקגו שנפטר בתשנ"ז שאביו רבי אברהם שמואל זצ"ל היה בנו של הסבא מסלבודקה מרן רבי נתן צבי פינקל זצ"ל שהיה נוסע לארה"ב לגייס כספים לישיבת מיר והיא הרבנית עמדה תמיד לצידה של חמיה.

יחד עם בעלה התגוררו בשיקגו, שם דאגו לפני עשרות שנים לאוכל כשר ליהודים ולאלו שהיו מגיעים להתארח במקום, בין המתארחים במקום היו כל גדולי עולם הרב מפוניבז' זצ"ל הגר"א קוטלר זצ"ל, הגר"מ חברוני זצ"ל הגר"ה ויטקין זצ"ל ועוד ראשי ישיבות רבים.

ברבות השנים שלחו את בניהם הצעירים רבי נתן צבי ובנה הנוסף רבי גדליה ללמוד בארץ הקודש ומאז הכול היסטוריה. לפני ארבעים שנה עברו להתגורר בארץ הקודש וכאן המשיכו במעשיהם הכבירים למען התורה ולומדיה. 

היא נודעה כציירת דגולה שבמעשי ידיעה ציירה ציורים מרהיבים, ובהם ציורים של גדולי ישראל לצד חיבורים של ספרי מתכונים מיוחדים. היא ציירה גם את דמות דיוקנו של בנה הגרנ"צ זצ"ל. 

הייתה גרה בשכנות לגאב"ד 'העדה החרדית' הגרי"ט וייס בשכונת גוש 80 בירושלים שאף הגיע השבוע לבקרה בביתה, גם כשבנה הגרנ"צ זצ"ל נפטר הגיע הגאב"ד לנחמה וחיזק אותה על השבר הפתאומי שפקד אותה.  

ביתה ברחוב גבעת משה בירושלים היה בית פתוח לרווחה, תמיד שהייתה מכינה את שולחן השבת, הייתה מכינה עוד מקומות שיהיה מוכן לאורחים באם מישהו יגיע ברגע האחרון שירגיש בנוח. היא חיכתה תמיד שיגיעו אורחים, היא הייתה אשת חסד בצורה מופלאה והייתה מחברת בין משפחות נזקקות של סיפורים מורכבים ברפואה נדיבים גדולים שיממנו את העלויות הרפואיות. 

הותירה אחריה דורות ישרים מבורכים, בנה הגאון רבי גדליה מיר ר"מ בישיבת מיר, נכדה הבכור הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל ראש ישיבת מיר ואחיו הרבנים. זכרה את כל שמות נכדיה וצאצאיה בצורה מופלאה ומיוחדת

מסע הלוויה היום (רביעי) בשעה 13:00 בצהריים מרחבת ישיבת מיר בשכונת בית ישראל בירושלים להר הזיתים שם תיטמן. 

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים. 

ישיבת מיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד