ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
התגובות במערכת הפוליטית

יו"ר רע"מ: "איבדנו איש שעשה המון למגזר הערבי"

חבר הכנסת סעיד אלחרומי, מי שמשמש כיושב ראש ועדת הפנים של הכנסת, מת הלילה (רביעי) בבית החולים סורוקה בבאר שבע, לאחר שלקה בליבו מוקדם יותר הערב | חבריו במערכת הפוליטית מבכים את לכתו

יו"ר רע"מ: "איבדנו איש שעשה המון למגזר הערבי"
סעיד אלחרומי צילום: דוברות הכנסת

יו"ר רע"מ מנסור עבאס ספד הבוקר לחבר מפלגתו, ח"כ סעיד אלחרומי שמת בבית החולים סורוקה, לאחר שלקה בלבו. "איבדנו איש שעשה המון למגזר הערבי, במיוחד עבור הבדואים בדרום, הוא היה חבר כנסת חרוץ ועשה הרבה בשנים האחרונות. כל שנות חייו הוא שירת את תושבי הנגב, העם הערבי וכל העם הפלסטיני. הוא עשה הרבה ולא החמיץ הזדמנות לעזור לתושבים".

ח"כ מוסי רז מ'מרצ' ספד אף הוא: ‏עצוב וכואב על מותו של חברי, יושב ראש ועדת הפנים והגנת הסביבה, חבר הכנסת סעיד אל חרומי. אבידה קשה לשותפות היהודית ערבית ולכל אזרחיות ואזרחי ישראל".

שר החוץ לפיד ספד גם הוא לח"כ סעיד אלחרומי: "צער גדול על מותו בטרם עת של ח״כ סעיד אלחרומי שהיה שותף לדרך, ואחד האנשים שבזכותם הוקמה הממשלה. איש הנגב, אוהב אדם שהאמין שאפשר לשנות ולקדם את החברה הישראלית. שולח תנחומים למשפחתו, לכל שבט מסעודין אל-עזאזמה ולמפלגת רע״ם, יום עצוב", כתב לפיד בחשבון הטוויטר שלו.

ח"כ איבתיסאם מראענה ממפלגת 'העבודה' כתבה בטוויטר: ‏"אני בהלם ממש, הח״כ סעיד אלחרומי נפטר מדום לב. שיהיה זכרו ברוך".

אלחרומי רק בן 49, רווק, מכהן כחבר כנסת מטעם מפלגת רע"מ שעשתה היסטוריה וחברה לקואליציה. בעבר שימש במגוון תפקידים בכנסת ובנגזר הערבי ומשמש כיום כסגן יו"ר מפלגת רע"מ, מנסור עבאס.

אלחרומי עלה לכותרות בשבועות האחורנים עם התנגדותו להקמת הממשלה כזו היתה תלויה בו, לבסוף אלחרומי היה הח"כ היחיד שנמנע בהצבעה על הקמת הממשלה בג' תמוז השנה שלבסוף הוקמה ברוב של 60 קולות בלבד.

מלבד ההשלכות הפוליטיות על הקואליציה, מדובר באירוע חריג שחבר כנסת הולך לעולמו תוך כדי כהונתו כחבר כנסת.

דר' מיכאל בן ארי כתב: "‏׳איש הנגב׳. ההגדרה הכי מתאימה. האיש שהוביל את הפיכת הנגב ליודן ריין, האיש שדירבן את שוד האדמות הגדול. אכן שותף לדרך של המטומטמם לפיד. אבל חייבים לומר אלחרומי לא היה מטומטמם, הוא היה ממוקד מטרה בממשלה של אנשים מופקרים, כמו לפיד ושקד".

‏יו"ר רע"ם מנסור עבאס אמר הבוקר לדב גיל-הר ברשת ב': "סעיד אלחרומי ניסה כל ימי חייו לקדם את הנגב, שהוא כל כך אהב. הוא לא ניסה לקדם את עצמו. כולם אמרו שהוא היה נעים הליכות, משרה אווירה נעימה. אף פעם לא תמצא אותו כועס או צועק. איש משכמו ומעלה".

חבר הכנסת ולדימיר בליאק מיד עתיד כתב: ‏"קיבלתי בתדהמה ובצער גדול את הידיעה על מותו בטרם עת של חה"כ סעיד אלחרומי. סעיד היה שותף, קולגה, איש הגון וחבר כנסת מצוין. נציג נאמן של החברה הישראלית. תנחומיי הכנים למשפחה, לכל שבט מסעודין אל-עזאזמה ולמפלגת רע"ם".

גם חברת הכנסת קארין אלהרר כתבה: "‏משתתפת בצער משפחתו של חה״כ סעיד אלחרומי על לכתו בטרם עת. היה אדם מיוחד שדאגה לאוכלוסייה הבדואית היתה בראש מעייניו".

סעיד אלחרומי מנסור עבאס מוסי רז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד