כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

לא מצליחים להירדם? ממה זה נובע ומה הפתרון

ישנן לא מעט סיבות הגורמות לקשיי שינה, ובמיוחד לקושי להירדם. מהן הסיבות ומהן השיטות הטבעיות שעשויות לסייע להירדמות, ללא תופעות לוואי?

לא מצליחים להירדם? ממה זה נובע ומה הפתרון
טבליות הירדמות צילום: יח"צ

אנשי הרפואה קובעים כי אנשים מבוגרים זקוקים בממוצע ל-7-9 שעות שינה בלילה, אולם מתברר כי רבים מאתנו לא מצליחים ליהנות מהזכות הזו. אחת התופעות המטרידות ביותר היא נדודי שינה שמתבטאים בין היתר בקשיי הירדמות, התעוררות מוקדמת ושינה שטחית ולא מספקת עלולה להפריע לשגרת החיים במהלך היום.

הסיבה המשמעותית ביותר הגורמת לנדודי שינה היא מצב נפשי זמני שנגרם כתוצאה מאירוע משמעותי כלשהו, כמו אובדן של אדם קרוב, מאבק משפטי, פיטורים, עומס בעבודה וכדומה. לפעמים גורמים לכך דווקא אירועים משמחים, כמו תפקיד חדש, מעבר דירה או חתונה.

טיפים לשינה טובה ומספקת

סדר יום: התעקשות על סדר יום, הכולל ארוחות קבועות ושעות שינה קבועות, חשובה לא רק לתינוקות אלא גם למבוגרים. סדר יום כולל גם מקום להירגע או לבצע פעילות גופנית, אפילו אם מדובר רק בהליכה. כל פעילות וניסיון לצאת מהלחץ שבשגרה עשוי לעזור אחר כך בשינה שלנו.

צמצום שתיית קפאין: מומלץ לשתות מים מרובים במהלך היום ולצמצם את שתיית הקפאין. קפאין “מסתתר” לא רק בקפה אלא גם בתה, תה ירוק ומשקאות קולה למיניהם המכילים כמויות קפאין משמעותיות וכדאי להימנע משתייתם במיוחד בסמוך לשעת השינה.

הורדת גורמי סטרס ולחץ: בדקו בסדר היום שלכם מה גורם ללחץ או לסטרס. נסו לצמצם את הגורמים ולטפל בתחושות האלו בעזרה חיצונית. ברפואה הטבעית קיימים תכשירים רבים שעשויים לצמצם את הלחץ ללא תופעות לואי. נסו להיעזר בתכשירים ידועים כמו נרוקסן, תכשיר הומאופתי שנמצא יעיל בשיפור ההרגשה במצבי מצבי לחץ, חוסר מנוחה והפרעות שינה.

 

כדורים שינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד