ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"המעצרים - באופן פוגעני"

דרמה בבית המשפט: אברהם טריגר זוכה בפרשת ההטרדות של עיתון "הפלס"

כארבע שנים לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין הטרדת בכירים במשק שפרסמו בעיתון 'יתד נאמן', איש 'הפלג' אברהם טריגר זוכה היום בבית המשפט | המעצר באישון ליל זכה לביקורת: "היה לחשוב על דרך לבצע את הצווים באופן פוגעני פחות, מאשר להלום בדלת באמצעות פטיש"

דרמה בבית המשפט: אברהם טריגר זוכה בפרשת ההטרדות של עיתון "הפלס"
בחדרי חרדים

איש ה'פלג הירושלמי' אברהם טריגר, זוכה היום (רביעי) לחלוטין מכתב האישום שהוגש נגדו בפרשת ההטרדות של עיתון 'הפלס'. בהחלטת בית משפט השלום בתל אביב עלתה ביקורת רבה נגד המעצרים שביצעה המשטרה באישוון לילה בשנת 2017.

כזכור, לפני שנה הוגש נגד טריגר ובכירים נוספים בעיתון 'הפלס' כתב אישום חמור בגין עבירות רבות סחיטה באיומים, סחיטה באיומים שהביאה לידי מעשה והטרדה באמצעות מתקן בזק נגד מנהלים ובכירים בחברות שנהגו לפרסם בעיתון 'יתד נאמן'.

בביקורת על המשטרה נכתב כי המעצרים הליליים בוצעו שלא לצורך, למרות החשש מהתפרעויות מצד אנשי 'הפלג הירושלמי': "במקרה דנא, לא שוכנעתי כי היה הצדק סביר לביצוע הצווים באישון לילה, בטח ובטח לשבירת הדלת בעזרת פטיש כבד", נכתב בהחלטת בית המשפט. "כל זאת, מבלי לפחות לבחון, אפשרות לבצע המעצר בדרך פוגענית פחות".

"מעדותו של אחד השוטרים עלה שלא היה כל ניסיון למזער את הפגיעה בחשוד ומשפחתו; הוא השיב, לשאלת הסניגור מדוע הגיע באישון לילה ושבר את הדלת שהוא "נשמע להוראות", ולגבי הילדים הישנים השיב: "אני לא עונה לדבר הזה. אתה בא לעשות ממני צחוק".

השופט שמאי בקר הוסיף כי "בשים לב למהות החשדות שעמדו נגד טריגר, ומנגד העובדה שהיה נעדר עבר פלילי, שוכנעתי כי גם אם היה עיכוב מסוים בפתיחת הדלת עת הגיעה המשטרה לביתו (הוא הסביר, באופן די
משכנע, שהוא פחד וניסה בעצמו לקרא למשטרה), ניתן היה לחשוב, לכל הפחות, על דרך לבצע את הצווים באופן פוגעני פחות, מאשר להלום בדלת, ולנסות לפרוץ אותה באמצעות פטיש כבד, בשעה שלוש לפנות בוקר".

לפי כתב האישום שהוגש נגד טריגר, הוא קשר קשר עם נתן גרוסמן, שמואל בן ציון אלישיב, "קשרו קשר לסחוט באיומים נושאי משרה בחברות גדולות במשק, בין היתר אסם, שטראוס, אגד וסנו, בכוונה לגרום לחברות לפרסם בעיתון הפלס ולא בעיתון יתד נאמן"

"לצורך כך", נכתב, "קשר טריגר קשר עם חיים שרגא פייבל יברוב, נתנאל שטפפר, שבתאי פיין, ישראל טרופר ומשה ברלימן במטרה לאיים על המתלוננים ולהטרידם באמצעי תקשורת שונים באופן שתשובש ותיפגם שגרת חייהם ועבודתם, וההטרדות הללו יחדלו רק אם האחרונים יפרסמו מודעות בעיתון הפלס ויחדלו לפרסמן בעיתון יתד נאמן"

עוד עלה מכתב האישום, כי במסגרת זו, הפעילו טריגר ויברוב קווי טלפון ששימשו מוקד למאבק בקריאת הרבנים ובהם העלו הנאשמים, בין השאר, את שמות החברות אותם יש להטריד ומספרי הטלפון של נושאי המשרה באותן החברות. במהלך החודשים אוקטובר 2015 - אפריל 2017, במספר רב של הזדמנויות, צייתו רבבות חסידים לקו המאבק ולתכנים שהועלו בו ובעקבות כך התקשרו בשעות לא שגרתיות ובתדירות גבוהה, למתלוננים והטרידו אותם טלפונית.

"כתוצאה מההטרדות, נגרם למתלוננים נזק ישיר ועקיף לחייהם הפרטיים והעסקיים. הם הפסיקו לענות לטלפונים באופן גורף, אחדים מהם הפסיקו לפרסם את מוצריהם בעיתונות החרדית וכך נפגעו רווחיהם", נכתב בכתב האישום.

 

הטרדות הפלס הטרדות זיכוי כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד