י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בראיון לתקשורת הזרה

בנט באמירה שמעוררת סערה: "מצער לשמוע"

לקראת פגישתו עם נשיא ארצות, התראיין בנט לכלי תקשורת במדינה - ואמר שירחיב את ההתנחלויות רק לפי הגידול הטבעי: "ישראל תמשיך במדיניות הסטנדרטית" | בימין תוקפים: "לא נקבל מצב של הגבלת בנייה כפי שנעשה עכשיו"

בנט באמירה שמעוררת סערה: "מצער לשמוע"
בנט ועבאס מסתודדים צילום: יונ

פגישה מדינית ראשונה: ראש הממשלה נפתלי בנט התראיין היום (רביעי) לאחד מכלי התקשורת הזרים, לקראת פגישתו עם ביידן - ו"פלט" אמירה שעוררה ביקורת, בעיקר מימין.

ראש הממשלה התייחס גם לפגישתו עם נשיא ארצות הברית. בראיון ל'ניו יורק טיימס' התייחס לבניה בהתנחלויות, ואמר שישראל תמשיך לבנות לפי גידול האוכלוסייה. בימין כועסים על אמירתו, וראשי התנחלויות אומרים שלא יקבלו זאת.

"ישראל תמשיך במדיניות הסטנדרטית של גדילה טבעית", אמר בנט. "אני ראש הממשלה של כל הישראלים, ומה שאני עושה עכשיו זה למצוא את האמצע - איך נוכל להתמקד במה שאנחנו מסכימים עליו".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן תקף את דבריו: "הוא אמר דברים שחלקם חשובים וחלקם אינם יכולים להיות מקובלים בשום אופן. האמירה שלא תהיה ריבונות היא אמירה שאיננה מקובלת, ולא מקובלת בשום פנים ואופן האמירה על הגבלת בניה 'בהתאם לגידול טבעי'".

"תושבי יו"ש אינם סוג ג' במדינה הזו, ולב הארץ ביהודה ושומרון הם לא סוג ד' בין חבלי המולדת שלנו . הציבור בישראל מצפה שתהיה תנופת בנייה ביהודה ושומרון. ולא נקבל מצב של הגבלת בנייה כפי שנעשה עכשיו", הוסיף.

"הרחבת ההתיישבות לצרכי גידול טבעי - משמעותה הזנחת פיתוח וגידול ההתיישבות", מסרה חברת הכנסת מיכל וולדיגר מ'הציונות הדתית', על דבריו של בנט. "מצער לשמוע ראש ממשלה שמתבטא כך".

"מצער שבעתיים שמדובר ברה"מ שהיה בעבר מנכ"ל מועצת יש"ע ומכיר את הצורך הקריטי של פיתוח יו"ש עבור ביטחון מדינת ישראל. ברעננה לא מתפתחים על פי גידול טבעי, כך גם צריך להיות ביו"ש", טענה.

נפתלי בנט בניה בהתנחלויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד