י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מחלה או דיאטה?

החוק החדש והמוזר שמעסיק את צפון קוריאה

בחודשים האחרונים השיל מנהיג צפון קוריאה הרודן, עשרות קילוגרמים ממשקלו, הכרס הלכה ונעלמה והנושא הפך לשיחה בתקשורת ובקרב האזרחים שחלקם הביעו רחמים על המנהיג החולה לדעתם | לאחרונה חוקק חוק במדינה האוסר לדבר בפומבי על משקלו של הרודן

החוק החדש והמוזר שמעסיק את צפון קוריאה
קים ג'ונג און צילום: pixabay

הרודן הצפון קוריאני, קים ג'ונג און השיל עשרות קילוגרמים ממשקלו בחודשים האחרונים, וההופעות התכופות שלו בכלי התקשורת בארצו, אפשרו לאזרחים לעקוב אחרי התהליך המפתיע.

מנהיג צפון קוריאה שהכרס המשתפלת שלו היתה לאחד המאפיינים הבולטים באישיותו, הפך לפתע רזה, יש שאפילו יאמרו שהוא כחוש. בתחילה היה נראה שהמשטר בקוריאה הצפונית עודד את העיסוק בנושא. בכירים במשטר אפילו הגיבו לשמועות באופן רשמי, ואמרו כי קים החליט לאכול פחות, כדי להזדהות עם העם שחלקים ממנו סובלים מחרפת רעב. "המנהיג הדגול הרזה למען העם שהוא כל כך אוהב", הם אמרו.

אחד האזרחים הצפון קוריאניים שהתראיין לערוץ תקשורת, באישור הרשויות כמובן, אמר כי המחזה של המנהיג הדגול כשהוא כחוש כל כך, שבר את לבו עד כדי דמעות המציפות את עיניו. הוא אמר כי האומה כולה מרגישה שברון לב נורא על כך שהמנהיג אינו אוכל מספיק, ונאלץ להרזות כאחרון האזרחים.

אלא שבימים האחרונים, כך לפי הדיווחים, פרסם קים ג'ונג און הוראה מפתיעה, הנתפסת כחוק שמי שיעבור עליו צפוי להיענש בחומרה. מכאן ולהבא, חל איסור חמור לעסוק בנושא משקלו של המנהיג הדגול. אזרח שייתפס כשהוא מעלה על דל שפתיו את סוגיית משקל גופו של קים ג'ונג און, אחת דתו לספוג עונש חמור במיוחד, כשבמושגים הצפון קוריאניים נראה כי המונח 'עונש' חמור אינו נתון לפרשנות רחבה מדי.

בארצות המערב, החוק החדש דווקא גרם להתעניינות רבה במשקלו של קים, שיש הטוענים בתוקף כי הוא ירד בגלל דיאטה שנועדה לשפר את מצבו הרפואי, ויש שיגידו שמדובר במחלה שהרודן מנסה להסתיר, ושאולי תביא בקרוב להחמרה נוספת במצבו.

קים ג'ונג-און צפון קוריאה עודף משקל תת משקל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד