י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כיצד יגיבו הח"כים

בעקבות ההתנגדות: השר רומז שיחתום על צו

בעקבות דרישת ח"כים בקואליציה להסיר את רפורמת החקלאות מחוק ההסדרים - שר החקלאות עודד פורר רומז שיחתום על צו שיוריד את המכסים, אם הרפורמה לא תעבור בכנסת | אך יחד עם זאת אמר: "אין לי כוונה לעשות צעדים חד-צדדים"

בעקבות ההתנגדות: השר רומז שיחתום על צו
עודד פורר צילום: הדס פרוש, פלאש90

לקראת הבאת חוק ההסדרים ותקציב המדינה להצבעה במליאת הכנסת, הערב (רביעי) אחד משרי הממשלה רומז שיחתום על צו עוקף, אם הרפורמה במשרדו לא תעבור במליאה.

לאחר שמפלגות כחול לבן, העבודה ומרצ החברות בקואליציה, דרשו להסיר את רפורמת החקלאות מחוק ההסדרים, שר החקלאות עודד פורר מ'ישראל ביתנו' רומז שיחתום על צו שיוריד את המכסים, אם הרפורמה לא תעבור בכנסת. יחד עם זאת, אמר שאין לו כוונה לעשות מהלכים חד-צדדיים כדי לא לזעזע את הקואליציה.

"בכל מקרה, בחתימה של שר האוצר או שלי יכולים לפתוח את השוק כבר מחר בבוקר", אמר פורר ל'חדשות 13'. "אנחנו נעשה כל מה שאנחנו יכולים, כדי שהמחיר לצרכן יהיה המחיר הזול. אין לי כוונה לעשות צעדים חד-צדדיים".

"למרות, אגב, שהחלטת הממשלה ביקשה לחתום מיידית על צו הורדת המחירים. אם לא תהיה ברירה.. אנחנו מבחינתו צריכים להוציא את הרפורמה הזאת לדרך", הוסיף פורר.

ביום ראשון שיגרו חברי כנסת וסגני שרים במפלגות 'העבודה', 'כחול לבן' ו'מרצ', מכתב לשר האוצר אביגדור ליברמן ושר החקלאות עודד פורר ממפלגתו, ודרשו מהם להסיר את רפורמת החקלאות מחוק ההסדרים. הם הודיעו שלא יתמכו בו אם הרפורמה לא תצא ממנו.

"אנו, קואליציה שרואה בחקלאות ובמרחב הכפרי ערך עליון לחברה והכלכלה הישראלית", פתחו הפוליטיקאים במכתבם, "דורשים להסיר מחוק ההתחלקות העתידיות להיות מונח על שולחן הקהילה השנייה, את הרפורמה בענף החקלאות".

"בקואליציה רחבה, מכילה תפיסות עולם מגוונות המתבטאות גם בתפיסה כלכלית שונה, במקום להובלת רפורמות ללא הסכמה רחבה. אנו מתנגדים מהותית לרפורמה כפויה זו, שלטעמנו תפגע קשות בחקלאים והיה בכרכך בכדי להפחית את היוקר המחיה בישראל", הוסיפו החברים.

רפורמת החקלאות שבמחלוקת תביא לסיום התכנון בענף הלול ופתיחתו לתחרות, תוך מתן סיוע כספי למגדלי עופות שעסקו בתחום עד כה. כמו כן יימשכו המענקים הניתנים למגדלי עופות להטלה ביישובי קו העימות במסגרת חוק הגליל.

רפורמת החקלאות עודד פורר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד