כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
במשך 20 שנה

מפקד הצבא האפגני זועם על ביידן: "66 אלף חיילים שלי נהרגו"

מפקד הצבא האפגני האשים את הנשיא ג'ו ביידן ב"חוסר כבוד וחוסר נאמנות" בכך שאמר כי חייליו לא ניהלו מאבק נגד הטליבאן | במאמר שפרסם ביום רביעי כתב, כי המאבק מול הטאליבן נידון לכישלון כשהנשיא הודיע ​​על הוצאת הכוחות

מפקד הצבא האפגני זועם על ביידן: "66 אלף חיילים שלי נהרגו"
חיילים. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מפקד הצבא האפגני זועם על ביידן: סמי סאדאת גנרל בעל שלושה כוכבים בצבא האפגני, הוביל קרבות רבים מול הטאליבן, מאות חיילים שלו נהרגו במבצעים אותם הוביל בדרום מערב אפגניסטן. ובמשך 20 שנה הוא אומר "נהרגו 66 אלף חיילים אפגנים".

"נכון שהצבא האפגני איבד את הרצון להילחם", כתב ב'ניו יורק טיימס'. "אבל זה בגלל תחושת הנטישה הגוברת מצד השותפים האמריקאים שלנו וחוסר הכבוד וחוסר הנאמנות שבא לידי ביטוי בדבריו של ביידן במהלך החודשים האחרונים".

"הצבא האפגני אינו אשם, היו לו בעיות אבל בסופו של דבר הפסקנו להילחם כי השותפים שלנו הפסיקו להילחם. "כואב לי לראות את ביידן ופקידים מערביים מאשימים את הצבא האפגני שהתמוטט מבלי להזכיר את הסיבות הבסיסיות שהביאו לכך".

בסך הכל איבדו הכוחות האפגניים 66,000 איש ב-20 שנות לחימה, אמר. "אנחנו לחמנו באומץ עד הסוף. איבדנו 66,000 חיילים במהלך 20 השנים האחרונות; זה חמישית מכוח הלחימה שלנו". הוא טען כי "שחיתות וחוסר מנהיגות בקאבול החמירו את המצב, קווי האספקה ​​נכשלו, האוכל אזל והמורל קרס בקרב חיילים שסיכנו את חייהם על בסיס יומי".

הוא סיפר כי לפני שבועיים, בעת שנאבק להחזיר את העיר לאשקר מהטליבאן, קרא לו הנשיא דאז אשרף גאני, וכמפקד הכוחות המיוחדים של אפגניסטן עם הלוחמים המובחרים ביותר במדינה. "עזבתי באי רצון את חיילי והגעתי לקאבול ב-15 באוגוסט, מוכן להילחם, אך לא הייתי מודע עד כמה המצב כבר היה גרוע. גאני אמר לי להגן על קאבול, אבל מעולם לא היה לי אפילו סיכוי, הטליבאן כבר היה, וגאני ברח מהמדינה".

הוא סיפר כי האמריקאים פשוט הפסיקו להילחם. "ימי הלחימה האחרונים היו סוריאליסטיים. עסקנו בקרבות נגד הטליבאן כשמטוסי קרב אמריקאים הסתובבו מעלינו ולמעשה רק צופים, הם לא עזרו לנו, היינו מוקפים בירי מהטליבאן, החיילים שלי היו שומעים את המטוסים ושואלים מדוע הם לא מספקים סיוע אווירי. המורל היה הרוס ברחבי אפגניסטן, חיילים הפסיקו להילחם".

ג'ו ביידן הנסיגה מאפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד