כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
'מתנצלים' על הזוועות

הטאליבן זועם: "הוציאו את 'האליטה המשכילה' מאפגניסטן"

דובר הטאליבן אמר כי אמריקה וממשלות מערביות אחרות צריכות להפסיק את טיסות הפינוי באופן מיידי והאשימו אותן בכך שהוציאו את 'האליטה המשכילה' מאפגניסטן, שלדבריהם יפגע במאמץ הבנייה מחדש של המדינה

הטאליבן זועם: "הוציאו את 'האליטה המשכילה' מאפגניסטן"
אנשי הטאליבן באפגניסטן צילום: דוברות הטאליבן

הטאליבן הודיע כי אפגניסטנים לא יכולים להגיע יותר לשדה התעופה בקאבול, הקבוצה הקיצונית אסרה על תושבי המקום להימלט מהמדינה, כך על פי אנשים בשטח.

הטאליבן הודיע כי רק זרים יוכלו לגשת לשדה התעופה לצורך פינוי. דובר הטאליבן הורה לתושבים לחזור הביתה. הכבישים בעיר נחסמו בניסיון למנוע מעוד אפגנים לעזוב.

באיום חדש למערב, זביחוללה מוג'אהיד, הדובר הראשי של הטאליבן, אמר במסיבת עיתונאים שהקבוצה "לא תקבל" שום הארכה של המועד האחרון ב-31 לאוגוסט, "עד אז כולם חייבים לעזוב" (הכוונה לכוחות זרים).

לדברי הנשיא ביידן, יותר מ-70,000 איש פונו מאז ה-14 באוגוסט. לדבריו, 12,000 איש פונו על ידי הכוחות המערביים ב-12 השעות האחרונות בלבד.

הדובר אמר כי אמריקה וממשלות מערביות אחרות צריכות להפסיק את טיסות הפינוי באופן מיידי והאשימו אותן בכך שהוציאו את 'האליטה המשכילה' מאפגניסטן, לדבריו זה יפגע במאמץ הבנייה מחדש של המדינה. "לרוע המזל האמריקאים עדיין מוציאים את האפגנים מהארץ לעתיד לא בטוח", אמר.

"היינו רוצים לומר לאמריקאים, כי הם הרופאים שלנו, המהנדסים שלנו, האליטה המשכילה שלנו, אנחנו צריכים את האנשים האלה במדינה". הדובר נשאל על ידי עיתונאים על דיכוי נשים תחת שלטון הטליבאן, הוא טען שההגבלות על תנועותיהן הן 'זמניות', בגלל שמצב הביטחון 'שברירי'.

כשנשאל על זוועות נגד אזרחים שדווחו לאו"ם מאז שהם עלו לשלטון, הוא הציע שזוהי תוצאה של לוחמים שלא "התאמנו כראוי".

טאליבן הנסיגה מאפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד