כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
אימה בשידור החי

האקרים איימו על האבלים: "ניכנס לבתי כנסת ונהרוג את כולם"

האקרים שפרסמו איומי מוות, כולל "נכנס לבתי כנסת ונהרוג את כולם", פרצו לשידור חי מבית בו ישבו שבעה על מנהל בית ספר יהודי לשעבר בריו דה ז'ניירו ברזיל | חשש מהתגברות התופעה לקראת החגים

האקרים איימו על האבלים: "ניכנס לבתי כנסת ונהרוג את כולם"
אילוסטרציה צילום: unsplash

האקרים פרצו לשידור חי של משפחה יהודית שישבה שבעה עם איומים כמו "מוות ליהודים, אני אפוצץ אתכם, זיג הייל, יהודים מלוכלכים". 

האירוע התרחש במהלך שבעה לדמות מפורסמת בקהילה היהודית בריו דה ז'נרו ברזיל, דורה פרייפלד, דמות אהובה שניהלה בית ספר כמעט 40 שנה. פרייפלד ונפטרה בשבוע שעבר.

ההאקרים השתמשו גם בתמונות של היטלר יחד עם סמלים וסיסמאות נאצים, כמו כן הם גם פרסמו הסתה מזעזעת ומוזיקה רועשת, ואיימו על חברי הקהילה והמוסדות היהודיים.

המפגש, שכלל כ-50 משתתפים, הופסק והמשיך בקישור אחר לשידור החי, הרשויות הברזילאיות חוקרות. נשיא בית הספר, דניאל אורליאן אמר לסוכנות הידיעות היהודית JTA, כי בית הספר משתמש לעתים קרובות ב"גוגל פגישות", קישור בו כל אחד יכול להיכנס ולצפות באירועים המועברים בשידור חי.

בית הספר פרסם לאחר האירוע, כי "כיוון שהכוונה הייתה להגיע לקהל גדול יותר, הקישור נחשף ברשתות החברתיות שלנו, וזה אפשר להאקרים גישה נוחה לאירוע".

"הרשויות מהחוגים הפדרליים, המדינתיים והעירוניים חייבות לנקוט עמדה נגד האנטישמיות ורדיפת המיעוטים", כתב אלברטו קליין, נשיא הפדרציה היהודית בריו ברשתות החברתיות. הוא הוסיף כי "החשש שלנו הוא שעם התקרבות ראש השנה, שידורים חיים יתקיימו יותר ויותר, וזה מזמין התקפות חדשות, אלה פעולות טרור, שכן הן יוצרות בהלה, פחד ואימה".

אבלים מתקפת האקרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד