כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הרב אליהו: "להפריד בין ש"ס ליהדות התורה"

במאמר שפרסם רבה של צפת, הוא מאשים את דרעי בסיכול ברית המפלגות הדתיות, וקורא לבית היהודי לפעול לצירופה של יהדות התורה לממשלה - ללא ש"ס

הרב שמואל אליהו. צילום: פלאש 90
הרב שמואל אליהו. צילום: פלאש 90

במאמר שמתפרסם היום בשבועון 'עולם קטן', קורא הרב שמואל אליהו לנפתלי בנט לפעול לצירוף את יהדות התורה לקואליציה יחד עם 'יש עתיד'.

במשך החודש האחרון היה הרב שמואל אליהו שותף למאמצי ההנהגה הרוחנית החרדית ליצור חיבור בין המפלגות הדתיות. לדבריו, "שאלתי אותם אם הם יכולים להתחייב בשם ש"ס ואריה דרעי שלא יבגדו בברית הזו".

"אף אחד לא היה יכול להתחייב בשמו של אריה דרעי, שום אדמו"ר ושום ח"כ, אפילו לא חברי הכנסת של תנועת ש"ס. השבוע התברר למה הם לא התחייבו. השבוע הכל התברר. כשאריה דרעי הטיח בבנימין נתניהו שרק בגלל בקשתו האישית הוא לא הסכים להקים גוש דתי חרדי עם נפתלי בנט, הכל בכדי לאפשר לנתניהו להקים גוש שמאל-חרדי".

הרב אליהו טוען כי יש להפריד בין ש"ס בראשות אריה דרעי לבין יהדות התורה - אותם אפשר וצריך לצרף לברית המשותפת בנט- לפיד, "צריך היום לכרות ברית עם אגודת ישראל. הם אחינו בשרינו. גם אם הם לא כולם משרתים בצבא, וגם אם יש לנו פה ושם תלונות מהעבר, הם האחים שלנו. הם קרובים אלינו בנושא ארץ ישראל, שבת, צניעות וחשיבות לימוד התורה. הם אחים שלנו לא פחות מאחרים".

הרב אליהו מוסיף כי אמנם סוגיית הגיוס היתה ונותרה סלע מחלוקת בין 'יש עתיד' ל'יהדות התורה', כשבתווך עומדת מפלגת 'הבית היהודי', אולם מהלך של שיתוף פעולה יוביל לפתרון אמיתי ובר קיימא לסוגיה זו.

"הפתרונות צריכים לבא מתוך ברית עם אגודת ישראל ולא מתוך כפיה. צריך למצוא דרך לשלב אותם בהסכם שיש לבית היהודי עם 'יש עתיד'. אי אפשר להשאיר אותם בחוץ. צריך לקרוא בקול גדול: אנחנו לא נגד החרדים. אנחנו רק נגד מי שמכר אותנו בהסכמי אוסלו. צריך לדעת שלא כל החרדים עשויים מעור אחד, צריך לחבק בחום את אגודת ישראל ולצרף אותה לממשלה".
הרב שמואל אליהו אריה דרעי יהדות התורה ש''ס קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 68 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד