י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"מכשיל את ממשלת השינוי"

צרות לליברמן: עוד התנגדות משמעותית למתווה

לקראת ההצבעה על התקציב במשכן, חברי כנסת מהקואליציה קיימו "כנס חירום" נגד המתווה להעלאת גיל הפרישה לנשים - והם דורשים להוציא את המתווה מחוץ לחוק ההסדרים | יו"ר סיעת 'מרצ': לא נצביע בעד חוק ההסדרים אם לא ישונה מתווה העלאת גיל הפרישה" | שר האוצר טוען שזה הכרחי

צרות לליברמן: עוד התנגדות משמעותית למתווה
אביגדור ליברמן צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בתוך כל התנגדויות לרפורמות בחוק ההסדרים, אתמול (רביעי) ההתנגדות לאחד מהמתווים שנמצאים בחוק עלתה מדרגה - כשכמה מחברי הקואליציה קיימו "כנס חירום".

בכנס שהתקיים דרך הזום, ובו נכחו בעיקר חברות כנסת ממפלגות השמאל שבקואליציה, איימו החברים להצביע נגד חוק ההסדרים, אם המתווה להעלאת גיל הפרישה לנשים לא יוסר ממנו. כך, הם דורשים לדון במתווה באופן נפרד.

שר האוצר אביגדור ליברמן, שמתמודד גם עם התנגדויות בקואליציה לעוד רפורמות בחוק ההסדרים, כמו החקלאות והרוגלציה, אמר אמש בתדרוך לכתבים כי המתווה הוא הכרחי.

"שר האוצר במו ידיו מכשיל את ממשלת השינוי – לא נצביע בעד חוק ההסדרים אם לא ישונה מתווה העלאת גיל הפרישה", הודיעה יו"ר סיעת 'מרצ' חברת הכנסת מיכל רוזין. "ל'מרצ' יש קווים אדומים: רפורמת החקלאות, רגולציה וגיל הפרישה".

"משרד האוצר מנסה להכשיל את הממשלה ויוזם מהלכים שעבור חלק מהסיעות, ועבור מרצ בפרט, הן קו אדום. אם המתווה יישאר פוגעני והרסני כפי שהוא, לא נוכל להצביע בעד חוק ההסדרים", הוסיפה.

שרת ההגנה והסביבה תמר זנדברג אמרה: "לפורשי צה"ל שפורשים בממוצע בגיל 46 עם משכורת של 17 אלף שקל האוצר מצא את המשאבים. לנשים שמשתכרות 6000 שקלים בחודש לא מצאו מתווה שלא יפגע להם בפנסיה".

"אי אפשר לשבת בצד ולתת לגברים במשרד האוצר להוביל רפורמה שתפגע בעתידנו", הוסיפה יו"ר ועדת העבודה והרווחה אפרת רייטן, ממפלגת 'העבודה'.

חברי הקואליציה קיבלו גיבוי מיו"ר 'יהדות התורה' חבר הכנסת משה גפני, שמתנגד גם הוא למתווה להעלאת גיל הפרישה לנשים: "במתווה של משרד האוצר נשים רבות תרעבנה ללחם. משרד האוצר מנצל את זה שהממשלה חדשה עם חברי כנסת חדשים רבים כדי להעביר את זה".

"אסור לזה להיות בחוק ההסדרים. הולכים צעד גדול קדימה שהוא צעד גדול אחורה לנשים רבות, שהתפקיד שלנו הוא לדאוג להם. זו פשיעה חמורה נגד נשים מוחלשות'', טען גפני.

תקציב המדינה חוק ההסדרים משה גפני גיל הפרישה לנשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד