י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ממתינים לתוצאות הניסוי

גוברת הדרישה לחסן ילדים בני 11-5: "מאות הורים פונים"

לאחר הפרסום על האישור המיוחד לחסן 500 ילדים: זינוק אדיר בביקוש. רופאים מרגיעים: "ההתנהלות זהירה מבחינת הבטיחות, נדון בחיסון ילדים רק אחרי סיום הניסוי של פייזר"

גוברת הדרישה לחסן ילדים בני 11-5: "מאות הורים פונים"
בדיקת קורונה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

רופאי ילדים ומנהלים בקופות החולים מדווחים על מאות הורים שפנו בשבועות האחרונים וביקשו שילדיהם, בני 11-5, יקבלו כבר את החיסון לקורונה או ששאלו על החיסון, וזאת לקראת פתיחת שנת הלימודים המתוכננת לשבוע הבא. כך מפרסם הבוקר רן רזניק ב'ישראל היום'.

החיסון לילדים בגילים אלה ניתן עד עתה רק לילדים עם מחלות קשות ובאישור מיוחד וחריג של משרד הבריאות. כפי שנחשף ב"ישראל היום", עד עכשיו חוסנו באופן הזה כ-500 ילדים. חברת התרופות פייזר עורכת בחודשים האחרונים ניסוי במתן החיסון לילדים ותוצאות הניסוי מתוכננות להתפרסם בארה"ב בספטמבר.

ד"ר דורון דושניצקי, מומחה ברפואת ילדים, מנהל מחלקת מחלימי קורונה בחטיבת הרפואה בקופת חולים לאומית, אומר כי: "כבר לאחר שהחל מבצע החיסונים לבני 16-12 החלו הורים לפנות לרופאות ולרופאי המשפחה ולמנהלות ומנהלי הסניפים בקופה ושאלו על הורדת הגיל לחיסון גם לילדים מתחת לגיל 12. חלק מההורים שאלו גם על האפשרות שילדיהם יקבלו את החיסון, אף שהמחלות של ילדיהם אינן כלולות ברשימת המחלות שהמשרד מאשר לחסן את הלוקים בהן".

לדברי ד"ר דושניצקי: "בשבועות האחרונים הפניות והשאלות של ההורים רק הלכו והתגברו, ויש בהחלט כבר קבוצה גדולה של הורים שלדעתי ירצו לתת את החיסון לילדיהם כשיהיה אישור לכך בישראל, גם בגלל שזה נותן הגנה לילדים וייתן לילדים פטור מהבדיקות התכופות במסגרת התו הירוק. יש בהחלט דאגה בקרב חלק מההורים בעקבות הדיווחים מהארץ ומחו"ל על פגיעה קשה של הקורונה בילדים, וברור שהדאגה הזו מובילה להתעניינות של עוד הורים רבים".

ד"ר צחי גרוסמן, יו"ר האיגוד הישראלי לרפואת ילדים בהסתדרות הרפואית, חבר צוות הטיפול במגיפות במשרד הבריאות, וחבר סגל בכיר בבית הספר לרפואה ע"ש אדלסון באוניברסיטת אריאל, מספר במרפאת הילדים של קופת חולים מכבי בתל אביב הוא אכן: "מקבל פניות ושאלות של הורים לילדים רבים לגבי החיסון, ומדובר לרוב בהורים שמאמינים בחיסונים ורוצים לחסן את הילדים ורואים כבר את היעילות והבטיחות של החיסון בקרב הגילאים היותר גדולים. ההתנהלות לגבי החיסונים לילדים היא מאוד זהירה מבחינת הבטיחות של החיסונים, ורק אחרי שייגמר הניסוי של פייזר ויתפרסמו תוצאותיו, יתקיים דיון מעמיק בוועדה המייעצת למשרד הבריאות".

ד”ר גיל צ'פניק, מומחה ברפואת ילדים בקופת חולים מכבי וחבר עמותת "מדעת", אומר כי: "לא עבר יום שאני לא נשאל בו על ידי הורים על החיסון לילדים ומתי הוא כבר יגיע, וזה עוד על רקע הנתונים האחרונים של עלייה במספרי הילדים המאומתים בארץ".

כפי שנחשף ב"ישראל היום", בשבועיים האחרונים חוסנו בישראל כבר כ־500 ילדים בני 11-5 במנה הראשונה של חיסון הקורונה ולא התגלו אצלם עד עתה כל תופעות לוואי חריגות כלשהן מעבר לתופעות הלוואי הידועות עד עתה. חלק מקופות החולים אפילו מדווחות כי לא התגלו עד עתה כמעט כל תופעות לוואי כלל.

חיסון לקורונה פייזר משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד