י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
'אירוע חירום רפואי'.

סגנית נשיא ארה"ב איחרה לביקור בוייטנאם בגלל חשד ל'סינדרום הוואנה'

סגניתו של נשיא ארה"ב, קמלה האריס, עורכת בימים אלו 'מסע דילוגים' בארצות המזרח הרחוק, לחזק את היחסים הדיפלומטיים ואת הקשר בין ארה"ב ובין המדינות השונות. אתמול היא סיימה ביקור בסינגפור, והיתה אמורה להמריא משם לביקור בהאנוי בירת וייטנאם, אבל הטיסה עוכבה בשלוש שעות, בגלל מה שהוגדר כ'אירוע חירום רפואי'

סגנית נשיא ארה"ב איחרה לביקור בוייטנאם בגלל חשד ל'סינדרום הוואנה'
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

זמן קצר לפני שסגנית הנשיא קמלה האריס, היתה אמורה להמריא מסינגפור לוייטנאם, התקבל דיווח על דיפלומטית אמריקאית בהאנוי, שסובלת מתסמינים שעלולים להצביע על כך שהיא נתקפה ב'סינדרום הוואנה'. בשל כך התעכבה ההמראה של האריס, עד שהנושא נבדק והתקבלה החלטה לאפשר את המשך הביקור, ככל הנראה לאחר שננקטו צעדים שונים כדי לוודא שהסגנית עצמה לא תותקף גם היא באופן דומה.

לפי הדיווחים, ראש ממשלת וייטנאם ניצל את חלון הזמן שנוצר בלוח הזמנים שלו, בגלל האיחור של האריס, כדי לפגוש את שגריר סין בוייטנאם, באופן לא מתוכנן. בסיום הפגישה אמר ראש הממשלה הוייטנאמי, פאם מין צ'ין, כי הוא מודה לסין על תמיכתה במבצע החיסונים של וייטנאם נגד נגיף הקורונה, וכי וייטנאם לא מתייצבת לצדה של אף מדינה בעולם, כשמדובר בהתייצבות נגד מדינה אחרת. ההצהרה נתפסת כצינון הציפיות של האמריקאים וכהתרחקות של וייטנאם מיחסים קרובים מדי עם ארה"ב, בזמן שהדבר עלול לעורר כעס בסין.

רק לפני שבוע דווח על שני שליחים אמריקאים המשרתים בשגרירות בברלין בירת גרמניה, שסובלים מתסמינים התואמים את 'סינדרום הוואנה' – מחלה מסתורית שתוקפת נציגים אמריקאים בשגרירויות ובקונסוליות שונות של ארה"ב ברחבי העולם.

כבר חמש שנים סובלים עובדי השגרירויות האמריקאיות ברחבי העולם מתסמינים מסתוריים הזוכים לכינוי 'סינדרום הוואנה', בשל העובדה שהפעם הראשונה בה זוהתה התסמונת היתה בהוואנה בירת קובה. התסמונת מזוהה על ידי תסמינים נוירולוגיים שונים, כולל התחרשות, כאבי ראש תמידיים, שמיעת רעשים מוזרים מונוטוניים או צפצופים ועוד.

בסך הכל דווחו עד כה בין 130 ל-200 מקרים של 'תסמונת הוואנה' בקרב דיפלומטים ועובדי שגרירויות אמריקאיות, ולארגוני המודיעין האמריקאים אין עדיין קצה חוט שיוכל להוביל אותם לחשיפת המקור שגורם לתסמינים הללו.

ברוב המקרים, הדיפלומטים שסבלו מהתסמונות הוחזרו לארה"ב וכעבור זמן לא רב החלימו לגמרי מהתסמינים, אבל חלקם נאלצו לעבור טיפולים רפואיים שנמשכו חודשים, ומקצתם אף נשארו עם נזקים מוחיים שילוו אותם לצמיתות, כך לפי הדיווחים.

קמלה האריס ויאטנם תסמונת סינגפור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד