י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
קברי תלמידי הבעש"ט

זעזוע ברובנא שבאוקראינה: בית קברות הפך למסלול אופניים

זעזוע בקהילה היהודית בעיר רובנא (ראוונא) שבחבל וואהלין באוקראינה, לאחר שצעירים חיללו את בית העלמין היהודי ועקרו שברי מצבות מן הקרקע בכדי לרכב עליהן באופניים

זעזוע ברובנא שבאוקראינה: בית קברות הפך למסלול אופניים
שביל האופניים צילום: עיתון המבשר

יהודים שהגיעו לחבל וואהלין באוקראינה בימים האחרונים, נתקלו בשברי מצבות עתיקות שנערמו על הקרקע, שעליהם עולים רוכבי אופניים למרבה הביזיון.

כמו כן, שברי מצבות נוספים הונחו כמסלול מכשולים. רבה של רובנא ושליח חב"ד הרב שניאור שניארסון אמר לעיתון 'המבשר': "לדאבון לב הדבר לא חדש. בית הקברות ברובנא הוא מהיחידים באזור שלנו שלא מגודר אחרי שבשנים אחרונות גידרו בתי חיים בעיירות רבות בסביבת העיר רובנא, אולם בשונה מעיירות אחרות רובנא היא עיר גדולה ושטח בית הקברות שבסמוך למרכז העיר קורץ ליזמי או שודדי נדל"ן, במשך שנים הקהילה עומדת על המשמר ופועלת כדי לאפשר לגדר את השטח ולשמור על כבוד המתים וקדושת המקום".

במקום גם טמונים מבניו של רבי לייב שרה'ס וצדיקים קדושים נוספים מתלמידי הבעש"ט הקדוש. עוד אמר: "הקהילה פנתה לארגונים יהודיים כדי להפעיל לחץ על הממשל המקומי להגדיר את בית הקברות כבית קברות יהודי וברגע שתהיה הכרה חוקית תהיה אפשרות גם לגדר את המקום להחזיר את המצבות עד כמה שאפשר על הקברים".

"בימים אלו העובדים במשרד של הקהילה מטפלים בכל הבירוקרטיה ומכינים את המסמכים הדרושים ובע"ה מקווים שמיד אחרי החגים נהיה מאחורי כל התקריות הלא נעימות האלו ולכל בית ישראל נאחל כתיבה וחתימה טובה שנה טובה ומתוקה, להבדיל בין החיים למתים יפסקו חיטוטי הקברים וינוחו בשלום על משכבם".

מאיחוד הקהילות היהודיות באוקראינה נמסר כי פועלים שם לתקן את המצב. "האיחוד עתר למינהל האזורי מטעם המדינה, בדרישה לקבוע את מעמדו של בית העלמין כמוקד עניין תרבותי והיסטורי. המינהל הסכים לעשות זאת, ובשלב זה שוקדים על הבירוקרטיה והמסמכים. "קביעת הסטטוס של המקום תספק כלים להגנה על בית הקברות מפני חילולו הקבוע", מסר האיחוד.

חילול קברים אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד