י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עודכנו שעתיים לפני החבלה במתקן

הסיבה מדוע נתניהו צמצם את המידע המודיעיני לארה"ב

נתניהו ביקש לצמצם את שיתוף המידע המודיעיני עם ארצות הברית לאחר השבעתו של ג'ו ביידן לתפקיד הנשיא. האמריקאים קיבלו התראה על פעולת החבלה במתקן הגרעין בנתנז, רק שעתיים לפני המבצע. כמו כן, רשת המודיעים של ה-'CIA' באיראן, דוכאה וצומצמה

הסיבה מדוע נתניהו צמצם את המידע המודיעיני לארה"ב
בנימין נתניהו וג'ו ביידן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ביקש לצמצם את שיתוף המידע המודיעיני עם ארצות הברית לאחר השבעתו של ג'ו ביידן לתפקיד הנשיא. כך דווח היום (חמישי) ב'ניו יורק טיימס'.

גורם שצוטט בעיתון טען כי נתניהו ביקש זאת, בגלל חוסר האמון שלו בממשל ביידן. ולכן הורה למטה לביטחון לאומי לצמצם את המידע שמועבר לאמריקאים בכל הנוגע למבצעים עתידיים נגד תוכנית הגרעין האיראני.

צמצום המידע המודיעיני בא לידי ביטוי כאשר בוצעה חבלה מסתורית במתקן הגרעיני בנתנז שאירעה באפריל האחרון, ושיוחסה אז לישראל. לטענת גורמים אמריקאים וישראלים שהתראיינו לעיתון – 'המוסד' העביר התראה לאמריקאים, שעתיים בלבד בטרם בוצעה החבלה.

כמו כן, בעיתון דווח גם על מזכר פנימי שפורסם על ידי בכיר לשעבר בארגון הביון האמריקאי 'CIA', ובו נכתב כי רשת המודיעים של הארגון באיראן דוכאה וצומצמה עקב פעילויות דיכוי של המשטר האיראני. ולעומת זאת, כך לפי גורמים שמתראיינים לעיתון, ישראל הצליחה למלא את החסר ובאמצעות שורת מבצעים בתוככי איראן – הצליחה להעביר מידע מהימן על תוכנית הגרעין שלה, תוכנית הטילים הבליסטיים שלה ושאר פעילותיה הצבאיות באזור.

בנימין נתניהו ג'ו ביידן איראן מודיעין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד